Американската компания Vizio, която наскоро излезе на борсата след близо 20 години в бизнеса, публикува и първите си публични данни за приходи.

Оказва се, че компанията, известна най-вече с бюджетните си "смарт" телевизори, печели от платформата си Platform+ почти толкова, колкото от продажбата на хардуер.

А по-точно - за първите три месеци на 2021 г. Vizio продава телевизори и тонколони за 48,2 млн. долара, а от бизнеса си, с който продава данни на потребителите и реклама - $38,4 млн.

Компанията е сравнително открита за този си подход - водещите мениджъри признават, че голяма част от енергията им отива в създаване и развиване на отношения с брандове и рекламни агенции. 

Според някои прогнози след още година Vizio ще печели повече от "смарт" услугите си, отколкото от телевизори. Това също е предвидено в бизнес модела на компанията - затова и може да си позволят да пуска "умни" 4К телевизори на цени, които дори китайските компании трудно конкурират.

През 2017 г. американската Федерална търговска комисия глоби Vizio за това, че не информира достатъчно потребителите си за това какви данни събира. Компанията си взе бележка и всеки потребител получава точни детайли за това какво се събира като информация за неговото поведение, както и фактът, че тази информация се продава на рекламодатели.

Но по всичко личи, че мнозинството иска просто евтин телевизор и не се интересува от подобни футуристични притеснения. По данни на VIzio, потребители й ползват телевизора по класическия начин - за гледане на телевизионни канали - в едва 34% от времето. 52% от времето пред екрана те изкарват в "умните" приложения и услуги, 7% - включвайки видео конзоли и други външни устройства.