Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Алиансът на туристическата индустрия в България, който обединява 13 организации от бранша, сред които е и Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), изпрати писмо с настояване за спешни мерки, които да спасят туристическия сезон, който е под въпрос. 

Писмото е адресирано до председателите на 6-те политически сили, които намериха място в новия парламент, както и до действащия към момента вицепремиер и министър на туризма Марияна Николова. Това съобщиха от БХРА на интернет страницата си, цитирани от БТА днес. 

От Алианса настояват: незабавно да бъдат въведени безплатни PCR тестове за пристигащите за ваканция туристи в страната, както и пътуващите български туристи, като разходите да се поемат от държавата; да се признават сертификатите за поставени ваксини и за антитела, така че техните притежатели да преминават границата ни при облекчен режим; да има договаряне на зелени транзитни коридори за преминаващите туристи от Украйна, Молдова и Беларус, както и такива за преминаващите през Сърбия туристи от Централна Европа, като гостите, ползващи тези коридори, трябва да могат да ползват всички ГКПП на страната.

Сред другите предложения са: заетите в туристическия сектор да бъдат ваксинирани приоритетно с избрана според специфичните им здравословни особености от тях ваксина; властите спешно да излязат с позиция, че страната ни се отваря към туристическите пазари на Русия, Беларус и Казахстан и незабавно да започне да издава входящи визи за техните граждани; карантинните стаи в курортните хотели за туристите с COVID-19 да не бъдат в хотели с други гости, а болниците в големите ни морски градове Бургас и Варна да поемат ангажимент да приемат при нужда болни туристи; държавата да договори с банките нисколихвени кредити за оборотни средства, които са необходими за местата за настаняване, както и да има нова, по-опростена, процедура за компенсация, според която всички хотели със спад на оборота от 30 и повече на сто да получат субсидия за всяка налична хотелска стая в размер на 2000 лв. за стая, с които да се покрият разходите за отваряне, наемане на персонал и постоянни разходи.

Предлага се също и да се отдели специален бюджет за дигитална реклама на туризма; да има стимули за туроператори, които водят гости по суша по същия начин, по който се дават и за гостите, пристигнали със самолет, а отделно държавата да плаща и по 5 евро за маркетинг за доведен турист, както и да се раздадат ваучери за ваканция у нас на всички българи, а ваучерите за храна да могат да се ползват и за почивка.

От Алианса искат да има ясен принцип за затягане и разхлабване на противоепидемичните мерки и настояват "забранените" дейности да бъдат разрешени, тъй като според организацията са значително по-малко рискови от позволените посещения на търговски центрове, големи вериги магазини и междуградски превози.

Политическата несигурност и неяснотите около формиране на кабинет, които рефлектират върху туризма само дни преди времето, в което реално трябва да стартира туристическият сезон са силно притеснителни, подчертават още от Алианса.

Страната ни вече закъснява с мерките, които би трябвало да осигурят спокойствие у туристите, както и подкрепа за бизнеса, а оттам и реализация на летния сезон, твърдят от бизнеса. Изключително притеснителна е и неизвестността за това кой ще застане начело на туристическия сектор. 

От Алианса са категорични, че начело на бранша задължително трябва да е експерт, човек с дългогодишен опит и познания. От Алианса изказват и готовност да участват в разговори и срещи както при избора на експертите, които ще взимат важните решения за индустрията, така и с предложения и пълна информация за случващото се в сектора и действията на нашите конкуренти.

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.