1% от приходите в бюджета от туристическия сектор да се отделят за национална реклама. Държавата да дава по-малко средства за клипове в международните масмедии, но за сметка на това да субсидира както самолетните места за пристигащите с цел курорт у нас, така и туроператорите - с 10 до 15 евро на турист.

За това настояват от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). От там изброяват редица мерки. Първата: субсидиране на заета седалка за чартърни полети, автобуси и ж.п. превоз. С други думи - държавата да поеме част от билета.

От бранша предлагат още по отношение на програмата за подпомагане на чартърните полети към България да се вземе една постоянна нотификация за мярката от ЕК, така че тя да има действие поне 2 години, а не както сега – да питаме Брюксел на всеки 6 месеца.

Да се предоставят на туроператорите за маркетинг и реклама на България от 10 до 15 евро на пристигнал турист, независимо с какъв транспорт пристига, е другото искане на БХРА. Условието - туристът да отседне в хотел или друго място за туристическо настаняване поне седмица.

Подобна мярка може да се финансира именно от бюджета за туристическа реклама. Възможностите на големите туроператори да промотират дестинация България са много по-големи от тези на самата държава, тъй като те имат опита и каналите за това. И заделени за тази цел тези средства биха били похарчени много по-ефективно и биха довели до по-добър резултат от хвърляните сега милиони за телевизионни клипове - смятат от бранша.

Заплащане минимум на 50 процента от цената на издаваните входящи визи за туристи на основни пазари, е друго искане. Според БХРА товаможе да се осъществи като се отдели част от бюджета за национална реклама.

"Горепосочените три мерки всъщност биха имали незабавен ефект и биха довели до ръст в броя на пристигащите у нас гости, докато харчените за рекламни клипове и кампании в чужбина средства имат неясни, неизмерими и недоказани ползи", смятат оттам.

Настояват още Министерство на туризма да реагира бързо и адекватно на всички негативни коментари, материали и т.н. по отношение на българския туризъм, независимо дали материала е от български или чуждестранни журналисти. Но ако материалите са в резултат на действителни нарушения – виновните да се наказват.