Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Емануил Лазаров е предприемач и инвеститор с дълъг списък успешно реализирани проекти и с повече от 18-годишен опит в строителния бизнес. Собственик на бранда BESO, под който оперират групата компании за строителство и продажба на недвижими имоти Beso Homes и ресторант Beso Bar & Dinner. Списъкът с успешните му проекти включва комплекси като ParkView Residence, Modern Line, Jade и други.

 

Г-н Лазаров, през последните месеци тече скандал, свързан с един от комплексите, които BESO HOMES продава. Може ли да ни обясните какъв е казусът с този комплекс? 

На първо място искам да подчертая, че BESO HOMES e агенция, която се занимава с продажбата на недвижими имоти. Екипът ни помага повече от 18 години на клиенти и инвеститори като посредник по сделките за покупко-продажба на апартаменти. Затова и не приемам брандът да бъде намесван в скандали, както ги определихте. Аз лично ги определям по следния начин – като схема документални и медийни манипулации. 

По отношение на коментирания в медиите жилищен комплекс – Modern Living Apartments в квартал „Манастирски ливади-Запад“, мога да кажа, че инвеститор в този проект е фирмата „Си Би Глобал Инвестмънт“ ООД, чийто управител е Красен Кръстев. В това дружество аз съм инвеститор, но не мога да участвам в оперативното управление на компанията. Тази задача е в ръцете на управителя, тоест на г-н Кръстев. И всички въпроси защо комплексът все още няма Акт 16 и собствениците, на които ние сме помогнали да осъществят успешни сделки, все още са далече от домовете си – трябва да бъдат задавани на г-н Кръстев. 

Какъв е статутът на сградата в момента? Кога собствениците ще могат да започнат да ги ползват?

За щастие и благодарение на нашите усилия вече има назначена приемателна комисия от ДНСК. Тя е насрочена за 1 март и непосредствено след това очакваме сградата да получи Акт 16 и да бъде въведена в експлоатация. Това е интересът на хората и в частност – моят интерес, защото винаги в работата си съм се водил от това да оправдавам очакванията на клиентите си. 

Каква е общата картина на пазара на недвижими имоти - запазва ли се интересът в инвестицията на недвижими имоти, или отчитате спад на продажби?

Мога да кажа, че почти година след първия локдаун интересът в жилищното строителство е стабилен, като се наблюдава ръст от 16%. Прогнозите за първите месеци на годината са позитивни, но наблюдаваме промяна в профила на клиентите, техните мотиви и съответно начините, по които се сключват сделките. 

Наблюдава се промяна и в нас – инвеститорите. Такива са все по-често местни инвеститори за сметка на чуждестранните, тъй като те са по-запознати с риска, владеят законодателството, навиците и търсенето на клиентите и съответно са готови да платят по-висока цена, за да задържат позиции на пазара и да се адаптират към новите изисквания на клиентите. 

Мога да дам и конкретен пример от нашата практика  в момента пускаме на пазара три нови обекта в районите Младост, Витоша и Манастирски ливади-изток и мога да потвърдя, че преди старта на строителството обектите са с реализирани над 50% продажби.

Каква е промяната в профила на търсещите недвижими имоти, за която споменахте?

Клиентите ни са предимно хора, работещи в отрасли, незасегнати от COVID ситуацията. Това са млади и работещи хора, обикновено заети в IT сектора, програмисти, инженери. Много от клиентите ни работят за международни компании, които не са пряко зависими от локдауна. 

Тези клиенти са харесвани и желани от банките, одобренията за кредити са лесни и клиентите са склонни да инвестират в по-големи апартаменти. Движещият мотив е удобството и необходимостта от по-голямо пространство, особено ако се запази тази тенденция за работа от вкъщи. 

Ако преди 2-3 години клиентите предпочитаха двустайни апартаменти до 60 кв.м, с дневни до 24-25 кв.м, сега младите залагат на по-големи дневни – до 30-32 кв.м, с достатъчно светлина и място за работен кът. 

Промени се и бюджетът на самите клиенти, като се наблюдава тенденция на нарастване на броя на сделките с по-големи апартаменти. Клиентите в тези сделки, обикновено над 100 хил. евро, традиционно са хора, за които това не са първи апартаменти. Тази промяна е съвсем логична – млади хора, току-що завършили и встъпили в брак, купиха през 2014-2015 г. двустайни жилища, а сега са на етап разширяване. 

 

 

Коментари

....

Интересно ми е откъде ги вади милионите за инвестиции г-н Лазаров или тези зад него. Колкото до купуването на имоти у нас и то все по-големи, години наред - явно стабилно забогатяваме или поне определена немалка прослойка. София и другите ни големи градове се напълниха и продължават да се пълнят с разпродадени кооперации, комплекси, къщи. Иначе уж сме бедни, уж намаляваме, уж младите бягали навън...

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.