Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

От Агенция "Пътна инфраструктура" отговориха на запитванията на Клуб Z за материал, в който показахме окаяното състояние на т. нар. Републикански път  III-164 Своге – Искрец – Бучин проход. Той е обект на генерален ремонт, а от пътната агенция допълват, че такъв не му бил правен от 40 години.

Всъщност питахме защо повече от 3 седмици - преди и след празниците, при сухо и топло време там не се работи или поне не се заравняват временно огромните дупки.

От АПИ посочват още, че ремонтът е започнал в края на октомври м. г., веднага след осигуряване на финансов ресурс, и се предвижда да завърши до януари 2022 г.

Но има и уловка:

"Строителни дейности не се изпълняват при валежи и лоши метеорологични условия. При сухо време и прогноза за следващите дни, позволяваща спазването на технологичните изисквания, работата в участъка ще бъде подновена."

На практика не се опровергава сигнала - че не е работено минимум 3 седмици.

Макар да казват, че към момента са изпълнени около 30% от предвидените дейности, допълват още, че...

"... За осигуряване на безопасността на движение през зимата по цялата дължина на трасето ще бъдат изкърпени компрометирани участъци, за да може да се пътува през следващите месеци."

Нещо, което очевидно се "бие" с видяното на снимките - макар след публикацията ни състоянието на трасето очевидно да е било подобрявано чрез насипване на инертни материали.

И още нещо:

"Показаните в публикацията от 5 януари в CLUBZ.BG снимки обхващат отворените за локални ремонти водостоци, които предстои да бъдат подменени с нови с по-голям дебит. Технологията е да се премахне настилката, да се отстранят тръбите и да се монтират нови, след което се възстановява пътната конструкция. След премахване на настилката настъпиха лоши метеорологични условия, което доведе до засипването им, за да може пътят да може да пропуска движение. До обновяването на водостоците изпълнителят е отговорен да поддържа пътя подравнен."

(Всъщност снимките изобщо не са само от "водостоци", а от почти цялото трасе, което свързва Петроханския проход с Искърското дефиле.)

В отговор на нашата забележка, че не е обозначен изпълнителят, от АПИ отговарят, че той е консорциум от "ИНФРА ЕКСПЕРТ“ АД София, „ОБОНАТО БИЛД“ ЕООД София, ЗМБГ АД София, който е избран по ЗОП.

Справка на Клуб Z показа, че с цитираното обединение от фирми е сключен договор на 3 декември 2019 г. - като то е спечелило една от обособените позиции в търг за поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно – възстановителни работи при аварийни ситуации) на републиканските пътища по обособени позиции на територията на Югозападен район. На област София договорът е на стойност 47 900 000 лв. без ДДС (57 480 000 с ДДС) и е за срок от 60 месеца, считано от сключването му. 

Ето и пълния текст на отговора на Пътната агенция:

В отговор на поставените въпроси относно ремонта на път III-164 Своге – Искрец – Бучин проход: „Знаете ли в какво състояние е третокласен път III-164 Своге - Искрец - Бучин проход, по който тече генерален ремонт? Извършвани ли са ремонтни дейности по трасето в последните 3 седмици? Кой е изпълнителят на договора и какви са параметрите му, тъй като на място информационна табела отсъства?“, Ви предоставяме следната информация:

Ремонтът на 18,1 км от третокласния път III-164 Своге-Свидня-Искрец-Бучин проход започна в края на октомври м. г., веднага след осигуряване на финансов ресурс, и се предвижда да завърши до януари 2022 г. Третокласното трасе не e основно ремонтирано откакто е построено преди повече от 40 години.

След ремонта отсечката ще е с нова асфалтовата настилка, подобрено отводняване, маркировка, пътни знаци и мантинели. Строителните дейности по цялото трасе се изпълняват без спиране на трафика като се работи на малки участъци, за да не се затруднява пътуването. Движението се осъществява двупосочно в лентата, в която не се работи, а скоростта е ограничена до 50 км/ч.

Строителни дейности не се изпълняват при валежи и лоши метеорологични условия. При сухо време и прогноза за следващите дни, позволяваща спазването на технологичните изисквания, работата в участъка ще бъде подновена. До момента са изпълнени около 30% от предвидените дейности. Предстои да започне работата по обновяването на 7 съоръжения по трасето. За осигуряване на безопасността на движение през зимата по цялата дължина на трасето ще бъдат изкърпени компрометирани участъци, за да може да се пътува през следващите месеци.

Показаните в публикацията от 5 януари в CLUBZ.BG снимки обхващат отворените за локални ремонти водостоци, които предстои да бъдат подменени с нови с по-голям дебит. Технологията е да се премахне настилката, да се отстранят тръбите и да се монтират нови, след което се възстановява пътната конструкция. След премахване на настилката настъпиха лоши метеорологични условия, което доведе до засипването им, за да може пътят да може да пропуска движение. До обновяването на водостоците изпълнителят е отговорен да поддържа пътя подравнен.

Строителните дейности се изпълняват по договора за текущ ремонт и поддържане на републиканските пътища в област София. Изпълнител е ДЗЗД „ПП СОФИЯ“ („ИНФРА ЕКСПЕРТ“ АД София, „ОБОНАТО БИЛД“ ЕООД София, „ЗМБГ“ АД София), който е избран след проведена открита процедура по ЗОП.

ПРЕСЦЕНТЪР
08.01.2021 г.

Коментари

Видът на пътя свидетелствува за неравномерно смесване на асфалта

Това говори, че настилката е правена на бързо, за да се отбие номера. Ако инспекцията която проверява качеството на работа си беше на мястото, това изобщо нямаше да бъде прието, а извършителят щеше да бъде наказан да плати последващата работа по пътя. Ако инспекцията по качеството на пътните работи си беше на мястото, нямаше да се налага повторна работа по пътя, защото испълнителят щеше да го е страх от проверката.
Лъчезар Лазаров

Състоянието на пътя

Явно никой не спазва процедурата, тъй като асфалтът бе полаган при снеговалеж и доста ниски температури. А през изминалия декември - с температури между 5 и 15 градуса никой не си мръдна пръста. Отговарът е... Колкото да се отговори. Нека някой да се разходи по трасето, за да види как се кара и на какво прилича пътя в момента. Такова безобразие хората не помнят никога до сега. Трагедия!
 's picture

Бобо

Герберащината

Гарантирано от Тулупа, той толкова може, но струва скъпо, за по добро, още по скъпо.... Все пак чекмедже пълни....

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.