От поне 20 дни никой не е пипнал да работи по пътя Своге - Искрец - Бучин проход, сигналиризат местни хора. Те са меко казано скандализирани и събират подписка.

Снимките и видеото показват защо. Състоянието на пътя е такова от месеци.

 

Трасето всъщност свързва два прохода от София към Северна България - Искърското дефиле (II-16) с Петроханския проход (II-81) То е бърз "байпас", а се ползва и от ТИР-ове, които товарят стока в шоколадовия комбинат в Своге.   

Е, бърз, колко да е бърз в момента...

По добра усвоителна традиция, генералният ремонт на 20-километровото трасе започва точно в късна есен - току на ръба на зимата.

После всичко замира в застой.

Според всички местни хора - изпълнителите са известните като "Пътно поддържане - Дупница", погълнато после (и на практика прекръстено) от дружествата под името "Мегаинвест". Техен директор е бизнесменът от Гинци Цветан Цветанов, известен и като бивш водач на листата на ДПС от Монтана на парламентарни избори.

През 2018 г. след ужасяващата катастрофа с 20 жертви край Своге, "Биволъ" съобщи, че "Мегаинвест-холд" ЕООД, заедно с "Трейс Груп Холд", са полагали асфалта на пътя София-Своге-Мездра.

Косвено потвърждение на хорските думи за изпълнителя се намира и в това, че - докато на място се работеше, колите на шефовете бяха с кюстендилска регистрация.

Кой все пак е изпълнителят на ремонта?

Това е интересен въпрос... Никъде по трасето не се вижда табела, която да указва изпълнителя, номера на договора и други подробности за това забележително творение.

Търсене в сайта на Агенцията за обществени поръчки не открива търг с предмет ремонт на въпросния участък от републиканския път III-164 Своге - Искрец - Бучин проход. Трасето се появява в сключения договор от държавната "Автомагистрали" с пътната агенция за "Укрепване на обекти от републиканската пътна мрежа, засегнати от геодинамични процеси и явления" (това е един от много скъпите проекти, дадени на държавната компания без търг миналата година - б.р.). Договорът е от 23 октомври 2020 г. Обществена поръчка във връзка с това укрепване и сключен договор има за консултант и строителен надзор. Цената е към 590 000 лв. без ДДС, а избраният изпълнител е ДЗЗД ЕС ТИ СВОГЕ КОНСУЛТ.

Договорът е публикуван на 2 ноември 2020 - тоест по времето, когато машини се появяват на пътя и започват дейност. От този договор става ясно, че строително-монтажните работи на 18-километроното трасе са 240 дни, а наздорът е за срок от 840 дни. 

Дотогава - нещата са ето така:

Изпратихме до пресцентъра на АПИ и Областно пътно управление - София следните въпроси:

- Знаете ли в какво състояние е третокласен път III-164 Своге - Искрец - Бучин проход, по който тече генерален ремонт?

- Извършвени ли са ремонтни дейности по трасто в последните 3 седмици?

- Кой е изпълнителят на договора и какви са параметрите му, тъй като на място информационна табела отсъства?

Имаме и входящ номер, който ни дадоха:

Ще напишем техните отговори, когато дойдат.