Социалната мрежа Facebook най-после си взема бележка след критиките за начина, по който третира политическа реклама. Марк Зукърбърг обаче няма да модерира кампанийните послания в платформата си, а вместо това ще даде възможност на американците просто да блокират този тип реклами.

Досега от Facebook бяха на позицията, че посланията и рекламите на политици не трябва да се модерират по никакъв начин дори да съдържат откровено неверни или манипулативни послания или призиви за насилие, какъвто бе примерът в туита на президента Доналд Тръмп, който Twitter свали, но Facebook остави на страницата му.

"Всички искат да видят политиците отговорни за това, което казват - и знам, че много хора искат да модерираме и премахваме повече от тяхното съдържание", обяснява Зукърбърг за USA Today. "За тези от вас, които вече са решили и искат изборите просто да свършат, чуваме ви - затова представяме възможността да изключите виждането на политически реклами. И все пак ще ви подсетим да гласувате."

Позицията на Зукърбърг е, че социалната мрежа не иска да ограничава кандидатите за публични постове, особено при по-малки избори, когато те нямат финансовите възможности за разнообразна политическа реклама и Facebook е една от евтините и ефективни алтернативи.

Според критиците обаче този подход води до разпространяване на дезинформация и фалшиви новини. Републиканците пък смятат, че ако Facebook започне да ги модерира, това ще е на практика цензура. 

Facebook е частна платформа и може да практикува цензура в нейните рамки, без да нарушава законите на САЩ - Първата поправка е срещу ограничаване на свободата на словото от държавата.

Кампанията на демократичния кандидат Джо Байдън започна с подписка за промяна на политиката за реклами на Facebook по отношение на изборите, като същевременно бяха вложени 5 млн. долара в реклама - повече от хората на Тръмп.

Не е ясно дали Зукърбърг обмисля да даде опцията за скриване на политическите реклами и извън САЩ.