Социалната мрежа Facebook най-после си взема бележка след критиките за начина, по който третира политическа реклама. Марк Зукърбърг обаче няма да модерира кампанийните послания в платформата си, а вместо това ще даде възможност на американците просто да блокират този тип реклами.
Досега от Facebook бяха на позицията, че посланията и рекламите на политици не трябва да се модерират по никакъв начин дори да съдържат откровено неверни или манипулативни послания или призиви за насилие, какъвто бе примерът в туита на президента Доналд Тръмп, който Twitter свали, но Facebook остави на страницата му.
"Всички искат да видят политиците отговорни за това, което казват - и знам, че много хора искат да модерираме и премахваме повече от тяхното съдържание", обяснява Зукърбърг за USA Today. "За тези от вас, които вече са решили и искат изборите просто да свършат, чуваме ви - затова представяме възможността да изключите виждането на политически реклами. И все пак ще ви подсетим да гласувате."
Позицията на Зукърбърг е, че социалната мрежа не иска да ограничава кандидатите за публични постове, особено при по-малки избори, когато те нямат финансовите възможности за разнообразна политическа реклама и Facebook е една от евтините и ефективни алтернативи.
Според критиците обаче този подход води до разпространяване на дезинформация и фалшиви новини. Републиканците пък смятат, че ако Facebook започне да ги модерира, това ще е на практика цензура.
Facebook е частна платформа и може да практикува цензура в нейните рамки, без да нарушава законите на САЩ - Първата поправка е срещу ограничаване на свободата на словото от държавата.
Кампанията на демократичния кандидат Джо Байдън започна с подписка за промяна на политиката за реклами на Facebook по отношение на изборите, като същевременно бяха вложени 5 млн. долара в реклама - повече от хората на Тръмп.
Не е ясно дали Зукърбърг обмисля да даде опцията за скриване на политическите реклами и извън САЩ.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни