Все повече брандове по света забраняват използването на реклами, генерирани от изкуствен интелект - последната от които компанията за козметика Dove тази седмица. Тенденцията показва, че скоро мнозинството топ-компании няма да ползват AI за рекламите си.

Същевременно все повече маркетингови компании ползват AI - на пазара вече са налице и специализирани инструменти за такъв тип генериране на съдържанието. По всяка вероятност генетаритвните модели бързо ще вземат работата на творците в по-масовия рекламен пазар на малкия и среден бизнес.

AI прави създаването на рекламни материали много по-евтино, бързо и достъпно. За сметка на това, стилистиката все повече си прилича, стилът и тонът на рекламните материали стават единобразни и трудно отличими между различните марки, поради това, че изкуственият интелект оперира с общи шаблони и алгоритми за създаване на съдържание. Този процес на масово производство на рекламни съобщения може да доведе до загуба на уникалност и идентичност на продуктите, което в крайна сметка може да навреди на позиционирането и разпознаваемостта на марките на пазара.

В добавка, в някои места по света вече се пишат нови AI закони - като в ЕС, където ползването на генеративен изкуствен интелект в реклами трябва да се обяви публично, което разубеждава много компании да го ползват.

Големите брандове често се обявяват и в подкрепа на хората, създаващи изкуство под една или друга форма за рекламния пазар - но циниците посочват, че това е по-скоро защитна реакция в отговор на множеството критики от тази сфера към употребата на AI изкуство. Според художници и илюстратори, моделите с изкуствен интелект са обучени с техните творби без тяхно позволение и това нарушава авторските им права - а и отнема работата им.

И най-накрая - съдържанието, което участва в обучението на изкуствен интелект, може да разкрие фирмени тайни и да предостави възможност за конкурентно предимство на други компании, което води до загуба на интелектуална собственост и конкурентна позиция на пазара.