Загуба на работа, на покупателна способност, на доверие в бъдещето. Младите хора плащат скъпо за пандемията от COVID-19, съобщава Франс прес, позовавайки се на изводи от изследване на консултанската компания "Кантар" (Cantar).

Тази пандемия би могла да роди ново поколение, което е пожертвано от икономическа гледна точка, както стана след последната финансова криза.

Финансовото състояние на половината от поколението Милениум (25-34 години) и от поколението Z (18-24 години) в света вече е повлияно от кризата с COVID-19. 

Във Великобритания 640 000 млади хора на възраст от 18 до 24 години биха могли да повишат равнището на безработицата тази година. Те ще се прибавят към 408 000, които вече са безработни, според оценка на изследователската група Фондация за преструктуриране.

Tези числа, подкрепени от проучване на Института за студентски работодатели, сочат, че над една четвърт от компаниите намаляват броя на дипломираните млади хора, които наемат тази година. Стажовете също са намалени с почти една трета, според проучване сред 124 компании.

Преди няколко дни и Международната организация на труда подчерта несигурността сред младите хора заради пандемията. Според изследване сред младежите под 29 години - всеки шести е спрял да работи след появата на коронавируса, а работното време на запазилите трудовите си позиции е намаляло с 23%.

Младите жени са особено уязвими, тъй като 36% от тях работят в сектори, които са тежко засегнати от карантинните мерки - ресторантьорството, търговията на дребно, туризма и развлекателните дейности - спрямо едва 26% от младите мъже. Това сочи проучване на британската асоциация "Young Women's Trust".

В Испания 50 процента от загубените работни места от началото на кризата са сред хората под 35 години, заяви министърът на приобщаването, социалното осигуряване и миграцията Хосе Луис Ескрива. 

Безработицата сред младежите на възраст под 25 години в страната е достигнала 33 процента през първото тримесечие на 2020 година.