България регистрира най-големия спад в Европейския съюз по показател продажба на автомобили. През февруари на тази година тук са регистрирани едва 1988 нови коли, или с почти 30% по-малко за същия период на миналата година. Това показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители, цитирани от ДПА, пише БТА. 

Като цяло за ЕС продажбите на нови автомобили в ЕС са спаднали със 7,4 процента на годишна основа през февруари.

Малко над 957 000 нови коли са регистрирани в ЕС през миналия месец, сочи месечният доклад на браншовата организация.

Спадът се дължи на комбинация от фактори, включващи промените в данъчното облагане на превозните средства в различните страни членки на ЕС, влошаването на икономическата среда в глобален план и несигурността за потребителите, посочва ЕААП.

От водещите пазари Германия е с най-голямо понижение на регистрациите - 10,8 на сто. Продажбите са се свили с 8,8 на сто в Италия, с 6 на сто в Испания и с 2,7 на сто във Франция.

През февруари пазарният лидер в ЕС "Фолксваген" (Volkswagen) покрива 25,1 процента от общите продажби в съюза, увеличавайки дела си спрямо 24,5 процента за същия месец на 2019 година.

Френските автомобилопроизводители Пе Ес А (PSA) и "Рено" (Renault) остават на второ и трето място по продажби със съответно 17,6 процента и 10,5 процента. Следват "Фиат Крайслер" (Fiat Chrysler) с дял от 7,5 процента, "Хюндай" (Hyundai) със 7,1 процента и Бе Ем Ве (BMW) с 5,8 процента.