Много преди Facebook, Twitter, Google и Yahoo, eдин друг технологичен гигант предсказва бъдещето на интернет. В рекламен клип от 1994 година, компанията DEC (използващата марката Digital) представя последващите 20 години като истинска интернет революция. Тогава те са на прага на нов проект - глобална онлайн търсачка, която да обедини информацията и да я предостави на всеки по-света. 

"Oт Джорджия до Паоло Алто, от Осло до Сингапур, от библиотеката на Ватикана до динозаврите, от слушане на радио до търсене на изчезнали деца, от бионформатика до Световната банка. Огромно количество информация ще бъде атрактивна и лесна за използване чрез силата на интернет. Глобален електронен комплекс е в процес на изграждане", така е описан първият проект за глобална онлайн търсачка.

Във видеото си DEC прогнозират как цялата налична информация в интернет ще бъде събрана на едно място, ще бъде достъпна за всички, и хората дори ще започнат да правят бизнес благодарение на новата услуга. В рекламата дори се подчертава, че стоките и услугите на компаниите ще бъдат достъпни онлайн, фирмите ще могат да се разширяват и да продават на клиентите само с един клик. Звучи ви познато, нали? 

DEC създават търсачка 3 години преди Google - през 1995 година официално е пусната Alta Vista. Малко след излизането си става най-популярната уеб търсачка, но губи позициите си на пазара след появата на Google. Yahoo я купуват през 2003 година и запазват марката, но я интегрират с тяхната търсачка. През 2013 година Alta Vista e официално спряна.

Основана през 1950 година, компанията DEC се занимава няколко десетилетия с разработването на големи изчислителни системи. Нейните инженери наистина успяват да надникнат в бъдещето, но успехът им се изплъзва. Те замалко не успяват да се справят с нарастващото търсене на информация. Новият им проект включвал нов алгоритъм за търсене и по-мощен хардуер, но през 1998 година студентският проект на Лари Пейдж и Сергей Брин официално е регистриран под името Google. Пейдж и Брин стават богати и известни, а DEC са купени от Compaq същата година, които пък през 2002 година стават собственост на Hewlett-Packard.

Tова е краят на една дигитална ера, но и начало на нова. Голяма част от технологичните компании от 90-те години не успяват да "изплуват", заради прекалено бързите темпове, с които технологиите се развиват. На едни не им достигат идеи, на друг ресурси, а на трети пари. В случаят с DEC и Google става въпрос и за надпревара с времето, в която Лари Пейдж и Сергей Брин са забелязани първи. DEC обаче не изчезват напълно - след купуването им от Compaq, най-добрите им инженери сбъдват мечтата си за глобална търсачка като продължават работа в Google.