Онлайн-гигантът Amazon струва над 1 трилион долара, след като днес анализатор на Стандарт енд Пуърс оцени, че пазарната капитализация на компанията е минала тази граница, съобщи СиЕнЕн.

Така интернет-магазинът става втората американска компания над тази бариера - след Apple. Двете компании доскоро се състезаваха коя първа ще мине бариерата. В момента те представляват 8% от стойността на първите 500 на борсата.

В началото на годината Amazon беше на стойност едва 580 милиарда долара. Във втората четвърт на годината обаче приходите им нарастнаха десетки пъти спрямо същия период за 2017 г.

Основна причина според анализаторите е клауд услугите, които компанията започна да предлага още преди години, и приходите от абонаментите към Prime, комбинираща бърза доставка на стоки и стрийминг на музика и видео, ллюс други бонуси към услугите, които гигантът предлага.

Зад Amazon са Google и Microsoft, които са близо до 900 милиона, по-назад е половинмилиардната социална мрежа Facebook, чийто растеж обаче замръзна след поредицата скандали.

Напоследък компанията е критикувана от президента на САЩ Доналд Тръмп, който смята за проблемен ефекта върху американската поща и другите доставчици на стоки, и твърди, че укриват данъци. Половината пари, които американците харчат онлайн, минават през Amazon.

Компанията е създадена преди 24 години от Джеф Безос, първоначално под името "Cadabra". Първоначално онлайн-магазинът продава само книги, но по-късно започва да предлага музика и видео, а след това и всякакви други стоки. През 2000 г минава близо до банкрута, но се възстановява бързо. Днес за компанията работят над 560 хил. души.