Тролове от руската "Агенцията за разучаване на Интернет" са създали личността на крайнодясна блогърка, съобщи "Дейли Бийст".

Разположената в Санкт Петербург "ферма" за манипулации използвала профилите на персоната Джена Ейбрамс, за да влияят на общественото мнение в САЩ по време на президентските избори миналата година. Това установили разследващи от американския Конгрес в съвместна работа със социалните мрежи.

Ейбрамс коментира всичко - от дрехите на Ким Кардашиян, през разкрачването в метрото, до използването на балистични ракети. В един момент профилът й в туитър достига 70 000 последователи.

Ето един от туитовете ѝ от миналата година:

"Към тези хора, които мразят флага на Конфедерацията. Знаете ли, че флагът и войната не са заради робство, а заради пари?"

Туитът избухва и бива коментиран от историци, журналисти и други известни потребители на микроблогинг платформата. Други крайнодесни пък защитават Ейбрамс.

Нейните съобщения в социалната мрежа биват коментирани в десетки американски медии, сред които USA Today, InfoWars, Yahoo Sports, Sky News, Брайтбайрт, "Вашингтон пост", Mashable, Quartz, CNN, BBC, Gizmodo, "Индепендънт", Business Insider, BuzzFeed, "Дейли мейл", "Ню Йорк таймс", и, разбира се, "Спутник" и Russia Today

В повечето случаи става дума не за политически въпроси, а за съобщения в сферата на ентъртейнмънт индустрията. Между тях понякога се промъкват радикални тези и коментари.

Във всяко едно отношение Ейбрамс прилича на обикновена американка с мнение и активна в социалните мрежи. Това обаче всъщност дава на фалшивата личност по-голяма платформа за изява.