Известно е, че роботите взимат работата на хората. Но се случва и обратното - Mercedes заменя в завода си в Зинделфинген много от своите стационарни роботи с хора или по-малки, усъвършенствани машини, пише Блумбърг.
Основна причина за това са многообразните опции в новия S-клас, които са проблем за машините от по-старо поколение, оказващи се недостатъчно "сръчни". Например, само капачките на вентилите на гумите на лимузината са 4 различни вида. Пренастройването им за различните операции се оказва прекалено бавно за производствения процес и затова е по-лесно работата да се извършва от хора.
Автомобилната индустрия е най-големият потребител на роботи, като през 2014 г. е инсталирала над 100 000 машини. Според данни на Международната федерация по роботика същата година бройката на индустриалните роботи е надвишавала 1,5 милиона.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни