Известно е, че роботите взимат работата на хората. Но се случва и обратното - Mercedes заменя в завода си в Зинделфинген много от своите стационарни роботи с хора или по-малки, усъвършенствани машини, пише Блумбърг.

Основна причина за това са многообразните опции в новия S-клас, които са проблем за машините от по-старо поколение, оказващи се недостатъчно "сръчни". Например, само капачките на вентилите на гумите на лимузината са 4 различни вида. Пренастройването им за различните операции се оказва прекалено бавно за производствения процес и затова е по-лесно работата да се извършва от хора.

Автомобилната индустрия е най-големият потребител на роботи, като през 2014 г. е инсталирала над 100 000 машини. Според данни на Международната федерация по роботика същата година бройката на индустриалните роботи е надвишавала 1,5 милиона.