Велосипедна организация поиска от Столична община да спре строежа на велотрасета, съобщи бТВ.

До абсурдната ситуация довело състоянието на велоалеите в столицата. Строителството на велосипедни алеи в София прави придвижването с колело по-бавно, по-трудно и по-конфликтно.

Това е становището на световни експерти в проектирането на велосипедна инфраструктура. "Това е грешно планиране. Създаваш конфликт между пешеходци и велосипедисти", категоричен е консултантът по градско планиране Рене Бостен от Холандия.

Столичен велосипедист недоволства, че велоалеите са направени там, където може, за да се отбие номерът. От своя страна пък Михаела Райкова от сдружение "Велоеволюция" твърди, че алеите са направени в името на безпрепятственото придвижване на автомобилите.

Карането на колело по велоалеите в София често е напълно безсмислено, защото няма как да се постигне скорост, по-голяма от тази на пешеходците.

При добре измислена инфраструктура колелото може да е по-бърз транспорт от автомобила. В европейските градове като Лондон, например, мястото на велосипедистите е върху пътното платно.

Рене Бостен е холандски експерт, участвал в консултирането на Столична община при проектирането на велоалеи. Той обяснява, че експертизата, която са предоставили, е наръчник, подготвен в Германия. Експертът се възмущава, че на хартия е било едно, а резултатът - съвсем друг.

Велосипедното сдружение "Велоеволюция" също участва в проектирането на всяко ново трасе в София, новелосипедистите твърдят, че общината не се съобразява с мнението им.

В отговор на критиките, че общината не обръща внимание на препоръките, зам.-кметът Любомир Христов заявява, че не е перфектно, това, което правят, но в едно добро сътрудничество с неправителствените организации общината направи немалко за велосипедната инфраструктура през последните години.

„Почти сигурно 50-60-70% от препоръките са включени. Това пък е моята оценка", категоричен е Христов.