Първо снежните маси напълно парализираха летището в Мюнхен, а след това заваля и леден дъжд. В резултат на това от събота насам стотици полети бяха отменени, а хиляди пътници се оказаха заклещени в снежен капан.

Но с това проблемите не свършват. Сега става ясно, че след пълното затваряне много пътници все още са без куфари.

 Главният оперативен директор на „Луфтханза“ Карл Брандес заяви:

„В момента в Мюнхен има 10 000 багажа, които не могат да бъдат доставени. Вероятно броят им ще достигне 15 000 и всички те трябва да бъдат препратени на пътниците."

Куфарите се съхраняват в голям хангар на Луфтханза, каза Брандес. Сега те трябва да бъдат разпределени и след това изпратени. В някои случаи все още има куфари в заснежени самолети, които трябва да бъдат размразени.

Но това също се оказва сложна задача. Затрупаните със сняг самолети бяха вкарани в техническите хангари за техническо обслужване, а от разтопената вода се образуваха огромни локви, които затрудняваха работата. Количките за куфари, стълбите и мостовете на самолетите и автомобилите за снабдяване бяха напълно затрупани от сняг.

А доставката на куфарите може да отнеме известно време. Брандес потвърди: "Не можем да стигнем до някои от багажите, работата по разчистването все още продължава. В момента се извършва сортиране на багажа, след което той ще бъде изпратен.“

Изминалата нощ беше особено неприятна за пътниците: поради пълното отменяне на полетите над 100 пътници на „Луфтханза“ прекараха нощта на Терминал 2 в очакване на следващите полети. "За съжаление контингентът от свободни хотелски стаи беше изчерпан", каза Брандес.