До 1,78 млн. души е достигнал първият дебат за столицата, съобщават от Дарик радио, където на 7 октомври кандидатите за кмет на София Васил Терзиев и Антон Хекимян отговаряха на въпросите на програмния директор Константин Вълков.

Разговорът е получил над 32 000 гледания във фейсбук профила на Дарик радио. 27 000 са гледанията в YouTube. 24 000 потребители са избрали да видят словесната битка в сайта на радиото.

Терзиев и Хекимян изразиха позициите си по 15 ключови теми за София - липсата на места в детските ясли и градини, паркирането, паметниците, обект на спорни патриотични настроения, както и проблема с бездомните животни.

Почти 25% от всички, които са следили дебата и са чели за него в медиите, са на възраст между 25 и 34 години, като 50,38% са жените, а 49,65 на сто - мъжете.

Това сочат данните от проучване на компанията за медиен мониторинг “Сенсика”, направено за периода от 3 октомври, когато е обявена новината за дебата, до 10,59 часа на 8 октомври, тоест, 24 часа след началото на дебата. Малко над 21% от хората, които са проявили интерес към първия дебат за София в рамките на тези местни избори, са между 35 и 44-годишни.

92% от всички, следили дебата, са от България. Сред зрителите и читателите обаче има потребители от САЩ, Иран, Германия и Южна Африка.

Онлайн медиите у нас са написали общо 576 статии за дебата от деня на обявяването му до 8 октомври, 24 часа след началото му.

“Сенсика” преброява общо 156 публикации по темата във фейсбук и 110 в X (бивша туитър).

“Хекимян и Терзиев се препитаха взаимно по знания за столицата в двучасов дебат”, “Първи дуел: Хекимян обеща нови стандарти с нови хора, Терзиев – да не се примирява с посредствеността”, “Първи предизборен дебат между Терзиев и Хекимян” и “Дългоочакваният кметски дебат по Дарик тази сутрин, Терзиев срещу Хекимян” са само част от заглавията на онлайн медиите у нас.

Словесната битка завърши с блиц интервю на водещия Константин Вълков и посланията на двамата кандидати към избирателите.