Ще сложим край на войната по улиците и булевардите на София, обещават от "Демократична България" - но след местните избори.

В позиция на общинските съветници на ДБ в столицата, те изказват съболезнования на семейството на загиналия 15-годишен Филип, убит от пиян шофьор на пешеходна пътека. И подчертават, че са предлагали десетки мерки, които да предотвратят такива случаи, но те не са били подкрепени от настоящото мнозинство в Столичния общински съвет.

“За нас най-важни са животът и здравето на софиянци. Затова се ангажираме да прекратим войната по улиците и булевардите на София веднага след местните избори, когато ще участваме в новото управленско мнозинство в СОС. Ще предприемем всички възможни мерки, които са в компетенциите на Столична община и Общинския съвет", заявяват съветниците от ДБ.

Ето и мерките, които ще приемат, ако спечелят - заедно с "Продължаваме промяната" и "Спаси София" - 31 места в местния парламент тази есен:

1. Организиране на кампания „Не карам пил!“, която да настрои обществото абсолютно категорично срещу шофирането след употреба на алкохол и наркотици.

2. Монтаж на стотици камери в целия град, които да засичат автоматично всички нарушения за превишена скорост или преминаване на червен светофар. Данните за тези нарушения ще се предават автоматично на МВР.

3. Интензивна работа с МВР, които да връчват и събират наложените глоби по нарушенията от камерите на Столична община. По този начин усещането за безнаказаност при шофьорите ще бъде пречупено.

4. Въвеждане на по-голяма зона с ограничение 30 км./ч., както и автоматично наказание с видеокамери при превишаването на скоростта.

5. Поставяне на физически елементи по пътните ленти, които да карат шофьорите да намаляват скоростта. Това не са само повдигнати полицаи, а също така острови, завои, различна настилка и т.н.

6. Изчистване на тротоари и кръстовища от неправилно паркирали коли.

7. Ангажиране на ресурса на Общинска полиция, която да е на улицата и да участва във борбата срещу войната по пътищата.

8. Навременни и качествени ремонти на пътната инфраструктура, за да не бъде тя причина за инциденти.

9. Обезопасяване на спирките на градския транспорт.

10. Преместване на неправилно паркирани автомобили, като с приоритет да се местят тези, които са най-опасни за видимостта и проходимостта на тротоари и пешеходни пътеки.

11. Пешеходни зони и улици, по които няма как физически да премине автомобил.

12. Анализ на голямо количество кръстовища с цел подобрение на безопаснотта в тях.

13. Изготвяне на единен транспортен модел, който да даде ясна информация за целия трафик в града, за да може да се извършва впоследствие и адекватна транспортна политика.

14. Въвеждане на бус ленти и физическо ограничаване на трамвайните трасета, за да стане градския транспорт бърз и удобен.

15. Намаляване на времето за чакане и повече линии на градския транспорт, за да стане предпочитан пред личния автомобил.

16. Оптимизиране на работата на Центъра за управление на трафика с цел намаление на пътните инциденти.

17. Подновяване на хоризонталната и вертикалната маркировка на улиците и булевардите на София.

18. Довършване на незавършените булеварди, за да се разделят транспортните потоци и да се изкарат от центъра на града.

19. Съдействие на АПИ за довършване на Софийски околовръстен път.

20. Изграждане на велоалеи, за да облекчим автомобилния трафик.