След като преди дни от "Спаси София" поискаха оставките на всички началници в градския транспорт в столицата, днес от организацията разшириха настояването си и до кметицата Йорданка Фандъкова. Искането за нейната оставка е "заради катастрофалната ситуация с градския транспорт".

Директорите на общинските транспортни предприятия бездействат по отношение на реформирането на системата на градския транспорт с цел драстично намаляване на загубите и увеличаване на пътниците, сключват неизгодни договори с неслучайни фирми, които ощетяват бюджета на общината с милиони левове всяка година, а в същото време си разпределят по 1 млн. лв. за заплати годишно, твърдят от "Спаси София".

4 млн. лв. на мандат отиват само за заплати на двадесетте членове на съветите на директори на общинските транспортни дружества с множество дублиращи се функции, по данни на активистите. 

Директорите в ЦГМ взимат по 374 000 лв. на година общо - данни за заплатите на всеки няма, а членовете на съветите на директорите, както следва:

  • на "Столичен електротранспорт" - 230 000 лв. годишно.
  • на "Столичен автотранспорт" - 175 000 лв. на година, като директорът Слав Монов, "сключил редица скандални сделки", според "Спаси София", получава 53 000 лв. през 2021 г.
  • на "Метрополитен" - 265 000 лв. на година.

"Скандални и неприемливи са данните, че "Столичен автотранспорт" е сключила договор с посредник за доставка на газ на двойно по-високи от пазарните цени. Управляващите от ГЕРБ са сключили сделката с директно договаряне, без търг и с огромна комисионна за фирмата - посредник. Само за март надценката е над 2.5 млн. лв. - общински пари, които са отишли в частен джоб заради лошо управление. Цялата отговорност за този пир по време на най-дълбоката криза е в управлението на столицата, начело с г-жа Фандъкова", коментира Борис Бонев.

От "Спаси София" пак припомниха предложението си за закриване на ЦГМ и сливането на всички дублиращи се структури в единна компания, с което ще бъдат премахнати десетките директорски позиции с високи заплати, секретарки, дублирани отдели, служебни коли. По този начин разходите ще бъдат драстично намалени, процесите - оптимизирани, а новата структура ще бъде значително по-ефективно управлявана.