Държавата да не дава пари за реклама в частни медии, или поне да ги намали значително, а обществените да не получават пари за реклама от частния бизнес. Това предложи председателят на комисията за култура в Народното събрание Тошко Йорданов пред БНР.

"Радиото е с 52 млн. лв. напред спрямо частните конкуренти, БНТ е с 82 млн. лв. сигурен бюджет", изтъкна Йорданов.

Той напомни, че държавата насочва ресурс към частни медии чрез фондове и европрограми и това е начин на контрол. Според него ако частна медия получава по-малко пари от държавата, ще е по свободна, а обществената като се извади от рекламния пазар, ще изпълнява обществените си функции.

"По времето на ГЕРБ имаше директно политическо вмешателство, премиерът звънеше директно на редактори и собственици на медии. Изпълни се със съдържание фразата му за мисирките.

Ако освободим частните медии от държавната опека, свободата им ще зависи само от тях. Ако журналистът не бъде притискан, ще има избор дали да е свободен или да е журналистическа мисирка", обясни Йорданов.

И допълни, че темата подлежи на обсъждане.

Според него СЕМ се е превърнал в политическа бухалка и ще има промени,

По повод на предложението на члена на комисията Антония Димитрова от "Продължаваме промяната" журналистите да подлежат на наказателна отговорност за публикуване на невярно съдържание, Йорданов отговори, че тя не е била правилно разбрана и изказването й в комисията е получило неверни интерпретации извън контекста.

Според него се има предвид възможността засегнат от клевета човек да е в състояние да проследи кой е авторът на конкретната публикация, за да се обърне към съда.

"Коалицията би могла да почне да скърца и да се разпада, ако коалиционното споразумение не се изпълнява. Коалицията работи доста добре, някои неща ни се струват прекалени или недостатъчни, но има баланс между политиките на четири различни партии и това може да се окаже добре. Една политическа сила без коректив може да стъпи накриво", каза още Йорданов.