"Ред Бул" и "Мерцедес" продължиха спора си по пистите на Формула 1 с размяна на реплики и извън тях. 

Снощи двата тима и водещите им пилоти, съответно Макс Верстапен и Люис Хамилтън, направиха страхотна битка в първото Гран При на Саудитска Арабия. Британецът спечели, така в неделя в Абу Даби двамата ще стартират с равни точки в последното състезание за сезона.

Надпреварата по улиците на Джеда край Червено море бе белязана от спорни маневри, напрежение, обрати, оплаквания и чести намеси на състезателния директор Майкъл Маси и стюардите. Това хвърли сянка , а коментарите "кой крив, кой прав" продължават и днес. Верстапен бе наказан с 15 секунди към времето заради две дискусионни маневри и на два пъти да отстъпи позицията си на Люис.

Напрежението нарастваше през целия сезон, Хамилтън и Верстапен имаха много дуели, удариха се няколко пъти. И се стигна до поредицата от събитията в Джеда, а мнозина се молят на "Яс Марина" всичко да премине в честна битка и да се избегне развръзка с отпадане заради удар - на един от съперниците, или и на двамата.

Босът на "Ред Бул" Хелмут Марко за пореден път не пропусна да настъпи "Мерцедес". Той отхвърли обвиненията, че Макс е направил брейк тест, когато британецът го блъсна отзад. Напротив - вината била на световния шампион.

"Това е едното. Другото бе при втория старт на състезанието, когато Хамилтън беше с над 10 болида назад. За същото нещо Фетел беше наказан в Будапеща. Не и Хамилтън, който по този начин опитваше да загрее гумите си, за да тръгне по-добре. После удари Макс и нямаше никаква реакция. Критерият не е еднакъв. И това не се случва за първи път, а постоянно", заяви Марко.

"Ние всички знаем как да се състезаваме, отвърна Люис Хамилтън. - Само един от нас не знае. Аз не знаех, че му е било казано да ме пропусне. И стана объркващо. Точно тогава той започна рязко да намалява, а след това да ускорява. Зачудих се каква ли луда тактика ми прилага. Точно тогава започнаха да идват съобщенията, но той удари спирачки и аз едва не се блъснах в него изцяло."

Мнозина се усъмниха в последното, най-малкото действията на англичанина показали друго. Странно е, че той не се възползва от първоначалното намаляване Верстапен, след което се блъска в него. В това го винят от "Ред Бул" - Кристиян Хорнер, като задават въпроси защо и той не е понесъл наказание.

"За 28 години по пистите съм се състезавал с много хора, продължи Люис. - Имало е много различни характери. И само няколко пилоти, които прескачаха границата. Изглежда, че за такива като тях правилата не важат или те не ги зачитат."

Последното явно бе насочено към Верстапен. Хамилтън заподозря, че съперникът му може и да е искал да го извади от надпреварата, за да запази 8 точки разлика преди последното състезание и така да е почти сигурен шампион.

Нидерландецът на свой ред заяви, че станалото не било "достойно за Формула 1". Феновете го избраха за Пилот на деня.

"За щастие поне те имат ясна представа какво е състезание. Станалото е необяснимо. Опитвам се да се състезавам, но в този спорт изобилстват наказанията за сметка на надпреварата. Това не е Формула 1 за мен", добави Верстапен.

Шефът на "Ред Бул" Кристиан Хорнер защити пилота си и също насочи стрели към Хамилтън, "Мерцедес" и стюардите. Той през целия сезон е доста агресивен спрямо големия съперник в публичните си изяви. Според британеца вчера много е липсвал починалия внезапно през 2019 г. Чарли Уайтинг. Неговият наследник Майкъл Маси не бил способен да запълни празнината и да се справи в трудни ситуации като в Джеда.

Точно Маси се пазареше с "Ред Бул" по радиото как да изглежда челото при втория рестарт на състезанието, след като Верстапен неправилно контраатакува Хамилтън, излизайки от пистата. 

Босът на "Мерцедес" Тото Волф каза на свой ред, че се надява на чисто състезание в Абу Даби. Той нямал проблем с това Макс Верстапен да е световен шампион, стига да не нарушава правилата, а да докаже, че е най-бърз и кара най-бързата кола.