Шефът на Фейсбук (Facebook) Марк Зукърбърг отхвърли, според него, преднамерения опит за очерняне на имиджа на американската компания, която стои зад най-голямата социална мрежа в света, с близо 2,9 милиарда потребители по целия свят, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Това стана на фона на валящите едно след друго обвинения срещу Фейсбук, че популяризира екстремно и поляризиращо съдържание, в името на печалбите. Редица медии разкриха в съвместно разследване спорни практики на компанията в Индия, а бившата й служителка Франсис Хаугън разобличи по време на изслушвания в Конгреса на САЩ и британския парламент една бизнес култура на безскрупулно гонене на печалби.

Бившата служителка на Фейсбук Франсис Хаугън свидетелства вчера пред комисия в британския парламент, докато правителството подготвя проект за нови регулации на социалните мрежи. Снимка АП / БТА

Това обаче не пречи на американския гигант в областта на социалните мрежи да продължи да печели пари и да се радва на доверието на инвеститорите - вчера той обяви нетна печалба в размер на 9,2 милиарда долара през третото тримесечие на годината - ръст от 17 процента на годишна основа, отбелязва АФП.

"Ставаме очевидци на координирана кампания за селективно използване на вътрешни документи, за да бъде нарисуван фалшив образ на нашата компания", каза шефът на Фейсбук по време на видеоконференция за анализатори. Но "реалността е, че социалните мрежи не са главните виновници за тези проблеми и не могат да ги оправят сами", увери той.

Зукърбърг припомни, че компанията е направила огромни инвестиции в областта на сигурността, като за целта е предвидила бюджет от 5 милиарда долара тази година и 40 хиляди служители работят в тази сфера.

Според медийни съобщения Фейсбук обмисля да се ребрандира на фона на един от най-тежките скандали в своята история.

През юли Зукърбърг обяви, че компанията ще работи върху метаверсия - виртуална среда, в която хората ще могат да взаимодействат помежду си и с една компютърно генерирана среда.

Вчера от Фейсбук съобщиха, че ще публикуват финансовите резултати на своите лаборатории за разширена и виртуална среда като отделен филиал, в който ще инвестира милиарди долари в стремежа си за изгради метаверс. Това стана в момент, когато компанията съобщи, че традиционният й рекламен бизнес е изправен пред "значителна несигурност", отбелязва Ройтерс.