Сумата, с която Министерство на здравеопазването разполага за информационната кампания за ваксинацията в България, е останала непроменена след актуализацията на бюджета. Тя остава 10 532 лв. с ДДС, като от тях са усвоени 7276 лв. без ДДС, съобщиха от МЗ в отговор на редица въпроси на Клуб Z.

Тази сума също така не е ползвана за томболата със смартчасовници, която министерството рекламира в последния месец. Кой е осигурил наградите за ваксинирани остава мистерия - въпреки директния въпрос как точно е финансирана тази томбола, от отдел "Връзки с обществеността" отговарят така:

"Министерството на здравеопазването не е похарчило нищо за закупуването на смарт часовниците."

На въпрос как ще се измерва успехът на кампанията, PR-ите на министерството отговарят, че "ефектът ще бъде отразен в данните за броя ваксинирани лица".

Всички получават СМС-и - до 31 октомври

Томболата бе рекламирана с кратки текстови съобщения на множество български граждани - ваксинирани и неваксинирани. Няма никаква селекция кой ще получи СМС, не е ясно и до колко български граждани ще бъдат пратени такива.

"Поощрителната игра за ваксинирани лица ще се проведе в периода до 31.10.2021 г. В рамките на този период българските граждани трябва да получат и рекламен SMS", обясняват от МЗ.

Ще има и други "поощрителни игри"

Обмислят се редица стимули за лицата, които се ваксинират, заявяват подопечните на Стойчо Кацаров. Засега обаче няма ясни планове какви ще са те.

На въпрос каква е ефективността на тези методи, от МЗ отговарят така:

"Практиката да се поощряват лица, които са се имунизирали срещу COVID-19, не е нова за България, както и за други държави. МОН например стимулира ваксинационния процес сред преподавателите като осигурява допълнителен платен годишен отпуск за учители, които си поставят ваксина срещу COVID-19.  Някои български фирми също въведоха бонуси за своите ваксинирани служители. Подобни кампании са провеждани и в други държави."

Най-после - информационна кампания в БНР и БНТ

10 месеца след наличието на ваксините и две години от началото на пандемията Министерство на здравеопазването най-после ще започне да използва ресурса на обществените медии, които се издържат с парите на българските данъкоплатци. Защо това става чак сега остава мистерия.

"Министерството на здравеопазването започва съвместни инициативи с БНТ и БНР, в които експерти и специалисти коментират всичко свързано с COVID-19 и ваксините".

До министерствата, РЗИ и болници са изпратени информационни банери, изработени от МЗ, съобщават те.

В някои от банерите, които предизвикаха възмущение у всички - и ваксинирани, и неваксинирани - здравното министерство не намира нищо нередно.

Смеят ли се ваксинираните на болния от COVID, питаха се граждани във Фейсбук.

"В банера, който визирате, е показан ясен паралел между живота на ваксинираните лица, които са защитени срещу вируса и живеят нормално и лицата, които не са ваксинирани, които са по-уязвими към заразяване с COVID-19. Както сам знаете, около и над 95% от починалите лица от коронавирус на дневна база са неваксинирани", отговаря от МЗ.