Стрийминг услугата Netflix опитва нов подход срещу растящата си конкуренция - достъп до мобилни игри в абонамента.

За целта компанията, която досега излъчваше филми и сериали, е наела хора от Electronic Arts Mobile.

По всяка вероятност ще става дума за сравнително леки и прости заглавия, тъй като те трябва да могат да вървят през мрежата. Опити за стрийминг на игри (които се задвижват от компютри на разстояние) засега са проблемни именно заради интернет връзката. Но заглавия като игрите за смартфони са по-леки и е далеч по-вероятно да работят добре през браузър или смарт телевизор.

Как обаче ще работи тази нова услуга и какви заглавия ще включва засега е мистерия - единственото известно е, че няма да има допълнително заплащане за тях.

Заедно с новината идва и трагичен тримесечен финансов отчет от компанията, който показва защо тази иновация е нужна. Netflix губи 430 000 платени абонати в САЩ и Канада, което се случва за пръв път от 2019 г. насам.

На международно ниво ситуацията е по-добра - компанията е увеличила абонатите си с 1,54 млн., с което общият брой ползващи услугата надхвърля 209 млн. души. Приходите за второто тримесечие възлизат на 7,43 млрд. долара. Но в Северна Америка компанията отстъпва на нови услуги като Amazon Prime TV, Apple TV+ и др.