Китайската марка Xiaomi за първи път зае второ място на световния пазар на смартфони, изпреварвайки американския гигант Apple. Това сочи доклад на аналитичната компания Canalys, цитиран от БТА. 

Според резултатите от второто тримесечие на тази година пазарният дял на Xiaomi се е увеличил до 17 процента със скок на доставките от 83 процента на годишна основа. Делът на Apple за този период е бил 14 процента, а предлагането на продуктите му се е повишило само с 1 процент.

Първото място се заема от южнокорейския гигант Samsung, който контролира 19 процента от пазара (растеж на предлагането с 15 процента). 

В топ 5 попадат още китайските марки Vivo и Oppo - по 10 процента всяка (съответно 28 процента и 27 процента увеличение на доставките).

В сравнение със Samsung и Apple средната цена на смартфоните Xiaomi е съответно с около 40 на сто и 75 на сто по-ниска, отбелязва експертът Бен Стантън от Canalys.

Тази високотехнологична корпорация е основана през април 2010 година с централа в Пекин. В края на декември миналата година пазарната й капитализация за първи път прехвърли 100 милиарда долара