В деня, в който се очаква министерството на регионалното развитие и благоустройството да внесе трето искане за смяната на ръководството на "Автомагистрали", държавното дружество, което все още се контролира от стария изпълнителен директор Стоян Беличев, изпрати нов залп от обвинения към министърката Виолета Комитова. 

На сайта на компанията се появи съобщение, озаглавено недвисмислено:"Автомагистрали" ЕАД е пред колапс заради блокирани от принципала банкови сметки". 

В съобщението се твърди, че Комитова още един път (последно на 25 юни или миналия петък) е поискала с писмо от банките в страната да не допускат разплащания над определения от нея лимит от 10 000 лв. на седмица. Според ръководството на компанията обаче, това било крайно недостатъчно. 

Първото такова писмо на Комитова бе от 10 юни на тази година. Последва епистоларна битка през медиите на Беличев и Комитова, която за малко изглеждаше като приключила. Беличев обеща, че ще освободи поста след вписване на новото ръководство в Търговския регистър и че няма да прави повече проблеми. След това стана ясно, че той двукратно обжалвал заповедите за своето отстраняване и два пъти съдът се съобразява с него. Днес трябва да бъде пусната третата молба до съда. Междувременно стана ясно, че съдийката, която блокира смяната е същата, която блокира смените и в ББР, и в "Александровска" болница. 

Днес от "Автомагистрали" твърдят, че с действията си Комитова поставя дружеството в "невъзможност да извършва редовните си месечни плащания към доставчици на услуги и суровини, което ще блокира дейността ни".

"Дружеството е заплашено от принудително спиране на дейността, в това число и временно спиране на изграждането на АМ „Хемус“ и разпускане в принудителен отпуска на голям брой служители, в разгара на строителния сезон.

Съществува сериозна опасност да бъде прекъснато електрозахранването в обекти и бази за поддръжка, както и прекратяване доставките на горива. Натрупват се неодобрени заявки за годишни технически прегледи, за планови ремонти на техниката за зимното поддържане и текущи аварии и проблеми. Това може да е причина за неизпълнение на възложените задания относно текущия ремонт и поддръжка, обезпечаване на пътнотранспортни произшествия, въвеждане на временна организация и безопастност на движението при най-натоварените автомагистрали в страната, което, от своя страна ще доведе освен до санкции и до финансови загуби на дружеството от нереализирана печалба", пишат още от "Автомагистрали". 

Така сагата очевидно ще продължи. А до тук се стигна след като министърката Комитова разкри редица нередности в действията на "Автомагистрали" - авансови плащания за обекти без разрешения, неизградени, но платени свлачища. Междувременно Сметната палата публикува унищожителен доклад за "Автомагистрали", който на практика потвърди това, което се знаеше от години, но ГЕРБ и Беличев отричаха - компанията няма възможност да изгражда магистрали със собствени средства и затова наема подизпълнители, които да вършат работата - наема ги непрозрачно, без ясни процедура и разпределя милиони.