Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Съмнение, че някой в системата прикрива грешка на ръководния екип на полета, при който загина майор Валентин Терзиев, изрази днес неговата съпруга Димитрина Попова.

Тя бе гост в сутрешния блок на Нова, където коментира последните дни на пилота и подробности около злополучния полет. 

Майор Терзиев падна край Шабла на 9 юни. Точно 43 минути след полунощ самолетът му изчезва от радарите.

"Във въпросната нощ трябваше да се извършват нощни стрелби. Към 02:00– 03:00 часа трябваше да се прибере. Аз станах рано - към 05:00, и видях, че го няма. Малко се ядосах, че един SMS не е изпратил”, разказва Димитрина Попова.

„Наш общ приятел ми изпрати съобщение: „Наред ли е всичко? Вальо прибра ли се?” Шофирайки изтръпнах. Защото отговорът ми е – не, не се прибра, но защо някой пита толкова рано сутринта точно за Вальо”, спомня си жената на загиналия пилот.

Информацията, която Попова има е от колеги на майор Терзиев. Тя й е споделена, по нейни думи, веднага след инцидента. След това на пилотите е било забранено да говорят. 

Накратко - според жената на Терзиев, мишената, по която той е трябвало да стреля, трябва да се пусне на височина от 9000 метра. Тя обаче е била пусната на 5000 метра, при това - дефектирала. Парашутът на мишената не се е отворил и тя е започнала да пада рязко към морето, което е принудило Терзиев да я следва до около 2000 метра със скорост от 900 км/ч. 

"Това е грешка на някой на ръководен пост, който не е отложил стрелбата. Абсолютно всичко знаят, но всичко се прикрива. Тук става въпрос за много висши длъжности", коментира Попова. 

Тя казва, че пилотът е бил воден от някого - от ръководител на полети или от ръководител на стрелбата. Поиска да знае кои са тези хора и защо техните имена се крият. Признава, че в последните метри може и да е имало пилотска грешка, но смята, че тя е породена именно от невзетите преди това решения на някой по-висшестоящ. 

Според разказите на негови колеги, когато летиш вертикално към водата и поразиш целта, пилотът е длъжен да затвори очите си, заради заслепяването, което се получава при атаката. Буквално веднага след поразяването на целта, майор Терзиев е бил спокоен, но малко след това напълно е изчезнал. 

"Този полет е воден от някой ръководител полети. Докарали са го за мен до такъв изход. И са разчитали накрая, че за 5 секунди ще се справи и ще обърне самолета. Не е взимал сам решенията. През цялото време поддържа връзка – разбрахте ли с кого е поддържал връзка – не. Не казват", разсъждава Попова. 

По думите й, грешките са системни - постоянното недофинансиране за ресурси - части, гориво и т.н. Мъжът й споделял, че иначе самолетите са добри, а техниците правели и невъзможното да ги поддържат в добро състояние. 

"Да виждат, че има нарушение на безопасността и да го водят натам... За мен това си е даже не непредомишлено, а умишлено убийство", казва Димитрина Попова. 

Ключови думи

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.