Силна корелация между ползването на социални мрежи и употребата на алкохол установиха британските учени от University College London, съобщи MedicalExpress.

Анализът е на базата на проучвания сред британските младежи между 2011-а и 2016 г. Анкетираните са разделени в две групи - между 10 и 15 години, и между 16 и 19 години.

Прекомерното увлечение по социални медии е свързано с по-честа консумация на алкохол сред младите хора във Великобритания – тези на възраст между 10 и 15 години, според ново изследване.

18% от хлапетата между 10 и 15 години пият поне веднъж месечно, като всеки час използване на социалните мрежи увеличава количеството алкохол, което поемат в този период. При това връзката е налице дори когато се вземат предвид фактори като пол, удовлетвореност от живота, жителство (селския срещу градски район) и доходи на домакинството.

Данните от проучването са на два етапа и то е продължено във времето, което е показало, че в рамките на тези 5-6 години 43 % от децата са увеличили употребата на алкохол, често плавно с увеличението на употребата на социални мрежи.

При по-голямата група този принцип се запазва - но те поначало пият по-често. Младежите между 16 и 19 години употребяват алкохол веднъж седмично. При тях обаче се забелязва друга зависимост - увеличената употреба на социални мрежи (между 1 и 4 часа на ден) води до по-често преяждане.

Учените от UCL признават, че за момента не е ясна пряката връзка между употребата на алкохол и ползването на сайтове като Instagram, Snapchat, TikTok и други - нужни са допълнителни проучвания. Според тях това може да е свързано с негативни преживявания онлайн или с излагането на реклама - социалните мрежи нямат ограничения за рекламите, които показват на по-малките.