Идеята да се удължи първия метродиаметър на столичната подземна железница до ИКЕА на Околовръстния път и до Симеононвския лифт отново е на дневен ред - след като бе блокирана от опозицията в София няколко пъти през последните години.

Основен довод на управляващите е, че макар в района на двете бъдещи станции да живеят малко хора - около 1800 - броят им ще нарасне в следващите години в пъти, а още повече ще се увеличат и сегашните около 8000 работещи. Миналата година кметицата Йорданка Фандъкова обяви този проект за удължение за "най-интересен" и изтъкна, че метрото се проектира за десетилетия напред, а районът се развива много динамично.

Същевременно метрото има капацитет от около 40 хил. пътници на час в посока, което прави тази нова последна станция неефективна.

Следващо евентуално продължение на метрото пък предвижда (още от далечната 2014 г.) нова станция и при Симеоновския лифт. Това според управляващите пък ще подобри достъпа на столичани до Витоша.

Решението е лошо от икономическа и строителна гледна точка, смятат от опозицията в лицето на "Демократична България", БСП и независимия общински съветник Борис Бонев. От ДБ изтъкват, че има много по-добри опции за удължаване на първия метродиаметър. Борис Бонев и "Спаси София" пък определят амбициите на управляващите като "лобистки", и изтъкват, че Симеоновският лифт е частен.

"Изграждането на метрото ще струва около 200 млн. лв., а ежегодната експлоатация още около 5 млн. лв. С парите, които бихме дали за метро до ИКЕА, може да се построят много по-важни проекти и ефектът за софиянци ще бъде далече по-голям", изтъкват хората на Бонев. 

Общественото обсъждане ще се проведе дистанционно, утре в 17,30 ч в системата Webex.