Американската интернет и софтуерна корпорация Google обяви днес поредица от финансови дарения и мерки за подпомагане на ваксинационните кампании в САЩ и по света, включително "виртуален агент" за ориентиране на потребители с недостатъчен или никакъв достъп до интернет, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Достъпен чрез текстово съобщение, чрез онлайн чат или чрез мобилен телефон, той трябва да позволи записване на час за ваксиниране.

Този инструмент е разработен от звеното на технологичния гигант, което се занимава със съхраняване на информация в "облак", и е насочен главно към хора с ограничен достъп до интернет, се посочва в съобщение на Google.

Корпорацията посочва, че желае да улесни ваксинирането на общности в неравностойно положение на достъп до здравни грижи.

Калифорнийската компания обеща да достави 250 000 дози ваксини на държави в нужда, да помогне за финансиране на временни центрове за ваксиниране в САЩ и да предостави 250 милиона долара за рекламни субсидии за подпомагане на правителства и здравни организации, сред които Световната здравна организация, за да информират за текущи кампании.

Google отбелязва, че в САЩ COVID-19 е засегнал много повече афроамериканското население и латиносите, но въпреки това тези групи имат по-ниски нива на ваксиниране.

Няколко големи технологични компании обявиха сходни инициативи. Amazon, Uber и Facebook предоставиха ресурси или са внедрили дигитални инструменти в помощ на ваксинационните кампании.