57,5% от българите се интересуват от състава на партийните листи.

Това е приоритет за 90% от избирателите на "Демократична България" и за 81 на сто от тези на "Изправи се! Мутри вън!". Партийните листи са важни за 72% от избирателите на ГЕРБ, за 69 на сто от тези на БСП, както и за 67% от симпатизантите на ПК „Воля–НФСБ” и за 62% от привържениците на „Има такъв народ“. 

Данните са от национално изследване на "Екзакта рисърч груп" за пълнолетното население на страната, което е проведено в периода 12-20 март със собствени средства, сред 1005 пълнолетни лица в 123 гнезда в 90 населени места.

В разгара на кампанията 82,4% от българите се интересуват от честността на вота, а 17,6% не проявяват интерес, като това са главно хора, които няма да гласуват. Доколкото темата за честността на вота присъства трайно в политическия ни живот, тя често попада във фокуса на общественото внимание. Всички привърженици на Демократична България, участвали в изследването, декларират своя интерес към честността на вота. По 94% от избирателите на ГЕРБ и на БСП също заявяват подобен интерес. Интерес има и сред 92% от симпатизиращите на "Има такъв народ" и  сред 90% от тези на„"Изправи се! Мутри вън!"“, посочват от "Екзакта".

От програмите на политическите партии се интересуват 52% - главно висшисти, образовани и заможни хора, а също и столичани. По 70 на сто от симпатизантите на ГЕРБ, „Изправи се! Мутри вън!“ и ДБ, както и 67% от избирателите на БСП заявяват интерес към програмите. По-слаб интерес има сред избирателите на „Има такъв народ“ – 50% и сред тези на ДПС – 44 на сто. 

От данни и прогнози на социолози по време на кампанията се интересуват 49,3%. Това са по-често висшисти и жители на малките градове. Данните привличат вниманието на 65% от симпатизантите на ГЕРБ, на 63 на сто от тези на БСП, на 61% от привържениците на "Изправи се! Мутри вън!", на 58% от симпатизиращите на „Има такъв народ“, на 57 на сто от избирателите на ДБ и на 55% от тези на ВМРО. Интересът на хората към социологически данни и прогнози очевидно не се влияе значимо от негативните внушения срещу социолозите, правени от политици, особено по време на кампания.

От представянето на партиите в медийни дебати се интересуват 48,7% от българите, по-често столичани и хора на възраст над 60 години. По над две трети от избирателите на ГЕРБ, на БСП, на ДБ и на „Изправи се! Мутри вън!"“ проявяват интерес. Най-слаб е интересът сред избирателите на "Има такъв народ", което е логично предвид неучастието на формацията в подобни предизборни формати