Нова медия, която ще бъде изцяло онлайн и която ще е 100 процента видеомедия, предназначена за младите европейци на възраст между 18 и 34 години, ще се появи скоро. Проектът е съвместен на френската медийна група Франс Медия Монд и на германската група Дойче веле, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Медията ще се нарича ENTR и до началото на лятото ще започне да предлага съдържание в "ЮТюб", "Фейсбук" и "Инстаграм" на френски, немски, английски, полски, португалски и румънски.

Проектът, подет още миналата година с бюджет от 3,2 милиона евро, се координира от френско-германски екип от 12 журналисти. Новата медия ще разчита на десетина партньорски медии във всяка една от шестте страни, на чийто език ще излъчва съдържание.

ENTR ще предлага видеа, посветени на всички теми, пораждащи интерес и каращи все повече млади да реагират в интернет и в социалните мрежи. Проектът напомня на други подобни медии, които са 100 процента цифрови и които са насочени към младите в социалните мрежи като Брют, Мънки или Слаш.

Новата медия е съфинансирана от ЕС и цели да насърчи ангажираността и диалога сред младите в Европа, показвайки им европейското измерение на темите, които са им присърце и допринасяйки за тяхното европейско самосъзнание. Сред засегнатите теми от медията ще са климат, заетост, солидарност, култура, технологии и др. Проектът е отворен и за други езици, разчитайки на нови партньорства, казват неговите инициатори.