Националната лига (НФЛ) на САЩ по американски футбол подписа нов договор за телевизионни права на обща стойност 113 милиарда долара, съобщи в. "Лос Анджелис таймс".

Той е за 11 сезона, ще влезе в сила през 2023 г. и е до 2033 г. включително.

Единствено "ЛА таймс" публикува финансовите параметри, повечето други медии не ги цитират, но вестта бе потвърдена от НФЛ и нейните партньори.

Лигата ще печели по над $10 милиарда на сезон, което е значително увеличение спрямо приходите от сегашния - по $5,9 млрд. на година.

В сделката влизат най-големите телевизии в Съединените щати - CBS, Fox, ABC, NBC, спортната ESPN, стрийминг платформата на Amazon и още няколко други на дигитални гиганти.

Всяка от тях държи определен пакет, както за определени мачове (според конференциите в лигата), така и за часови пояси и дни от седмицата. В тази връзка почти нищо не се променя, но услугите и възможностите за потребителите стават повече. Телевизиите имат допълнителни дигитални канали, които ще излъчват двубоите на по-високо качество.

Fox, CBS и NBC ще плащат по около 2 милиарда годишно, което е близо два пъти отгоре спрямо актуалния договор. При ESPN сметката скача от $2 на $2,7 млрд. за целия срок. Amazon пък ще отдели $1 млрд. за мачовете в четвъртък, които са най-малко следени.

Споразумението идва във време, в което тв рейтингите в Америка падат - не само за спорт и за американския футбол в частност, който остава №1 по популярност, а за всичко останало - наградите "Оскар" и "Грами", риалити формати, сериали и т.н., припомня "Вашингтон поуст".

Въпреки това НФЛ остава на върха. В топ 50 на най-гледаните телевизионни програми за 2020 г. са 33 мача от лигата. И 14 в първата 20-ица, начело със Супербоул, който остава най-следеното събитие, макар че също в последните години бавно се срива като зрителски интерес.

Медийните гиганти виждат бъдеще в дигиталното разпространение и допълнителните екстри за феновете на играта. А числата показват, че те все още са много зависими от професионалната футболна лига, обобщава "Поуст".