Агенция "Пътна инфраструктура" най-накрая пусна обществената поръчка за строителството на последния участък от магистрала "Европа", която трябва да свърже София с Калотина и Сърбия. Дължината на трасето е малко над 16 км, а индикативната стойност на проекта е за 270 млн. лв. с ДДС, което прави по над 16 млн. лв. на километър. 

Очаквано - финансирането ще дойде от ЕС по оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", но ще има и такова от националния бюджет.

Изграждането на трасето на бъдещата АМ "Европа" между ГКПП "Калотина" и Софийския околовръстен път е разделено на три части. Строителството на първите два участъка – от ГКПП "Калотина" до Драгоман и от Драгоман до Сливница, включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 Калотина - София. В момента се изгражда 14,5-километровата отсечка от ГКПП "Калотина" до Драгоман, а 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов.

Третият 16,5 км участък на автомагистралата ще преминава по изцяло ново трасе. Той ще започва при с. Храбърско - при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път -при 48-ми км. Трасето ще бъде с габарит 27 м - две ленти за движение в посока и аварийна лента. В участъка ще има 10 големи съоръжения, от които 7 подлеза, включително подлез на ж. п. линията София – Драгоман, 2 моста и един виадукт. Ще бъдат изградени два пътни възела. Бъдещият п. в. „Костинброд“ ще свързва АМ "Европа" с второкласния път II-81 София-Костинброд и с. Волуяк, а п. в. "Мрамор" ще осигурява връзка на с. Мрамор с Калотина, Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента. Ще бъдат изградени пътни връзки при п. в. "Храбърско", където автомагистралното трасе пресича първокласния път I-8 Сливница - София, както и при пресичането с общинския път в посока Костинброд.