Поддръжката и качеството на изпълнение на Лъвов мост не отговарят на съвременните изисквания, сочи становище на Института по пътна безопасност, цитирано от бТВ.

Проверката е установила недостатъчно бетоново покритие на арматурни пръти и множество пукнатини.

„Това е съществено несъответствие, което води до понижаване на живота на съоръжението“, посочват от института.

Отделно от това са констатирани дълбоки пукнатини при мостовите връзки, които са стари, защото има следи от запълване с битум. Мрежови пукнатини има и около пътните шахти, но там следи от ремонт няма.

От института посочват, че след пускането на съоръжението през 2014 г. са се получили слягания, заради които са възникнали повечето пукнатини. Те вече били запълвани, но това не предотвратило сляганията.

„Преди началото на зимния сезон, пукнатините с ширина повече от 4 см не са били запълнени. Следователно водата е проникнала в дълбочина, което е довело до компрометиране на асфалтовата настилка“, аргументират се от ИПБ.

Докато от Столична община обясняват, че времето не е подходящо за извършване на ремонт на Лъвов мост, то се оказва добро, за да се поправя асфалтовото покритие на АМ „Тракия“ около Чирпан.

„Явно времето е подходящо да се ремонтира магистрала, но не е подходящо за ремонти в град София", коментират оттам.

Сутринта от фирмата изпълнител обясняваха, че подобни пукнатини били нормални, ставали от ниските температури, от експлоатацията на съоръжението.