Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Британският принц Хари призова туристическата индустрия да "пренастрои и преосмисли" бъдещето си след кризата, предизвикана от пандемията от Ковид-19, с акцент върху създаването на по-устойчив модел, който нанася по-малко щети на околната среда и местните общности, предаде Ройтерс.

Туроператорите и авиокомпаниите са тежко засегнати от пандемията, която спря голяма част от световния туристически бизнес. Тези, които разчитат на посетители, също страдат.

Хари, внук на кралица Елизабет, заяви, че дълбоките затруднения на общините в туристическите дестинации показват колко важни са пътуванията, но и подчертават необходимостта да се намали тяхното вредно въздействие.

"Знаем, че да не пътуваме също не е вариант", казва 36-годишният принц в предговора към годишния доклад на инициативата Travalyst, която той започна през 2019 година с цел да направи туристическата индустрия по-устойчива.

Имаме възможност да правим нещата по различен начин, да правим нещата по-добре. Пътуванията и туризмът не са изключение. В момент когато индустрията отново излиза от криза, има спешна необходимост да се пренастрои и преосмисли, допълва Хари.

Той, подобно на баща си, престолонаследника принц Чарлз, е отявлен защитник на екологичните каузи. По думите на Хари още преди пандемията е било ясно, че секторът не е направил достатъчно за справяне с проблеми като климатичните промени и замърсяването.

Принцът е критикуван, че се застъпва за по-екологично ориентирани пътувания, а в същото време използва частни самолети. Той обаче твърди, че много рядко използва граждански самолети и е предприел действия за компенсиране на емисиите на въглероден диоксид, изхвърлени от пътуванията му.

Travalyst, независим орган с нестопанска цел, подкрепян от големи компании в туризма като Booking.com, TripAdvisor и Visa, констатира, че браншът се нуждае от универсална прозрачност на усилията си за устойчивост и трябва да се бори за успеха на местните общини, дестинации и оператори.

Те твърдят, че туристите стават по-отговорни в преценката си как и колко далеч да пътуват, и това трябва да се окуражава. Препоръчват повече екоструктура, и съветват бранша да се опитва да привлича повече местни туристи.

БТА

 

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.