Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

200 направления за PCR тест са били издадени от личните лекари днес до 11 часа. Около 100 общопрактикуващи лекари са се възползвали от тази възможност.

Това отчете зам.-министърката на здравеопазването и председател на надзорния съвет на НЗОК Жени Начева, която заедно с представител на "Информационно обслужване" направи в 17-о ДКЦ демонстрация как работи системата за електронно издаване на направления, която стартира официално от 1 декември.

През миналата седмица беше сключен дългоочакваният анекс към Националния рамков договор между НЗОК и Българския лекарски съюз, с който се дава възможност и общопрактикуващите лекари да издават направления за PCR изследвания. Това ще става по електронен път, но остава и възможността да е на хартия.

"Всяко ново нещо, което се внедрява, ще има проблеми", каза Начева.

Според нея общопрактикуващите лекари сигурно също ще имат нужда от обучение и консултация със своите софтуерни фирми, докато нещата се напаснат.

За проблеми със стартирането на системата сигнализираха и лични лекари, и лаборатории.

"Да погледнем каква възможност се дава с това. Все пак след 20 г. да има електронно направление е нещо, което трябва да се подкрепи", каза Начева пожелателно.

"Това са първите стъпки. В началото ще има затруднения, те са отстраними", каза и зам.-председателят на БЛС д-р Николай Брънзалов.

"Спецификациите на системата са публикувани преди около месец на сайта ни. Тестовата постановка също е от толкова време там. До вчера системата беше в тестови режим. От днес тя е в работен режим."

Това пък каза Валентин Мундров от "Информационно обслужване".

"Нека не забравяме, че това е нещо ново за самите потребители на този медицински софтуер и е възможно да има проблеми както при пациентите, така и при лекарите, лабораториите и МЗ.

На този етап не можем да дадем точен брой на лекарите, които са си обновили софтуера и ще могат да издават направления за безплатен PCR тест. Съгласно закона за електронния подпис и електронния документ -  задължително трябва да се знае кой е подписал електронния документ. Това е причината да има електронен подпис - да защитим системата, лекарите и лабораториите от хакерски атаки", добави той.

От "Информационно обслужване" твърдят, че са взели всички мерки за защита на системата и да няма претоварване в нея.

Ключови думи

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.