Почти 20% от българите биха се отказали да пазаруват от магазин, в който не могат да платят с банкова карта, показва проучване на Visa Европа за нагласите на плащане у нас.

Електронните разплащания са предпочитан вариант от 37% от хората, когато правят покупки на стойност над 30 лева. 13% от потребителите плащат с карта и за покупки под тази стойност.

При покупката на хранителни стоки малкият квартален магазин губи популярност. Пазаруването в него привлича около 13% от потребителите, като средно 44% правят своите ежедневни покупки в хипермаркетите. 

Българите осъществяват малки покупки на различни места – квартален супермаркет от верига (28%), хипермаркети (26%), както и квартални магазини (26%), но когато става въпрос за покупки на стойност 30 лева и повече, над две трети (73%) от потребителите казват, че предпочитат да пазаруват в големите търговски вериги.