Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

"Тъпо шибано племе - докога ще ви търпя?!" Прас! Прозорчето-гише на  гаровата цацалерия свирепо се затръшва пред носа ми...  Понеже дограмата е халтава - явно правена от майстор от същото това племе, чувам как вътре сърдитият цацамейкър продължава: "Шибано, шибано тъпо племе..." Споменава нещо за майки. Сам сред своите цаци и заготовки за кюфтаци.

Аз съм причината, но за това после...


Да кажеш, да е Сюлейман Великолепни, притиснал същото това племе с ордите си - разбирам да се надува. А той - обикновен чист българин, явно нещастен до мозъка на костите от битието си. Битие в гишето със стичаща се мас по прозорците и пияници, които си позволяват наглостта да не са чели есетата на Унамуно.

Счупеният влак 

Един час преди случая с цацата. "Свиррр... Качвай сеее!" Само българският кондуктор - някъде от Горна Оряховица или Мездра, крещи като въртоглав. Руските и украинските, не. С всичките им соц.шапки, кокарди, нещо като еполети и пагони, гледат намръщено и извисоко. Пропуснали са да отчетат, че е 2014-а, а не 1974-а. Международният бърз влак за Мездра, Русе, Букурещ, Киев и Москва потегля от първи коловоз на Централна гара - София. Навреме.
Да потегля, колко да потегля... Чупи се на Курило, на 15 мин от столицата. Някъде отдолу се чува зверски тътен и тресене - все едно си караш колата на ръчна. Изумени руснаци - още румени от превъзбуда след покупките в гаровата "Билла", надвесват глави през прозорците, да видят какво ще стане... 

Ще кажете - купи си някой "Голф" и не ни  занимавай с глупости. Какво общо има това с bTV?!  Но когато и аз подадох глава през прозореца на влака, за да гледам сеир (мисля, че даже изпреварих 5-6 украинки), не знам защо се сетих за bTV. Очевидно е, че в най-голямата телевизия нещо скърца и тресе. Уж се движи, но все едно караш на ръчна...

Първите шумове и тътени във вагона bTV се получиха, когато изненадващо за широката публика Ани Цолова и Виктор Николаев слязоха в движение през август. Казват, някой опитвал да дръпне внезапната спирачка да не задават остри въпроси на премиера Орешарски. Особено един остър въпрос за един шеф на ДАНС. Тутуф-тутуф със следващия експрес, Ани и Виктор пристигнаха право в Нова тв.
Всъщност, още по-първо беше странното отразяване от страна на най-голямата телевизия на едни екопротести на Орлов мост, но това е стара история... 

... Ясно е, че се изложихме пред чужденците пак. Група цивилни с най-обикновени ризи са наслизали от влака на  перона в Курило, надупени край  едната двойка колела. Точно под любопитния ми нос, провесен от прозореца - все едно съм си купил билети за ложата.  "Дайте една права отвертка..." По трудния начин се установява, че никой от нас не се е качил да пътува с права отвертка в джоба... "Кондуктора, я си дай клещите..." Мамкаму, пишем история - ремонтираме Международния бърз влак за Мездра, Русе, Букурещ и т.н. с права отвертка (всъщност - без) и клещите, с които кондукторът дупчи билетите!  Хората явно са профешънъли, защото след всяка серия от няколко "дум-дум" с клещите по маркуч или каквото там, подават на машиниста светлинни сигнали да надуе спирачките. Жепейци, които се прибират от работа.  Машинист, който след малко ще кара влака, пълен с възрастни и деца от поне 4-5 националности, изправен на нокти...

"Тъпо шибано племе"... Току що оцелял от влака, стоя и мигам пред гишенцето на "моя" човек, зад което минава целият му живот в цаца и изненадващи кюфтета. Изненадващи - в смисъл, че е удивително, че изобщо някой му ги купува с това отношение. Иначе кюфтетата не са лоши.
 Никак не съм ултра патриот, но се замислям - ще слезе ли един нетъп и нешибан американец или германец да поправя влака, както си е с официалната риза за ходене в столицата... С клещите на кондуктора. 


Счупената телевизия

 

... "ГергOFF". Така се казваше материалът на Мария Манолова в "Капитал" за рекламния бос и консултант Красимир Гергов. За когото има  дори хора, които сериозно си мислят, че е само такъв.  Останалите смятат, че Гергов от години "кара влака" в bTV, в бизнеса с меренето на рейтинги и в рекламата. И е фактор, непрескочим дори от цялата медийна империя около Корпоративна търговска банка (КТБ). Която пък империя си има телевизия. Която пък телевизия шеметно почна да трупа рейтинг от едно време насам. Лека-полека след това почна отливът от имена от bTV, някои от които правеха недвусмислени намеци, че си тръгват заради "нехигиеничност". "От два независими източника "Капитал" научи, че наскоро международните собственици на bTV Media Group са поръчали проучване за политическите влияния в телевизията и отражението им върху гледаемостта и търговските й резултати. Към момента не е ясно кой го е провел, но кардиналните промени от последните две седмици подсказват, че медиата тръгва по нов път. На първо време това значи изолиране на миноритарния й собственик (т.е. - Гергов, б.а.) чрез промени в екипа." Това пише Манолова на 14 февруари, след което припомня целия поменик с доказани имена - не само екранни, слезли от най-голямата телевизия. 
Същата сутрин по bTV излезе разследването "Политическият фантом, за когото никой не иска да говори". Познахте - за Пеевски. За имоти в Гърция и т.н. Да се чуди човек, дали пък Денят на влюбените - или по-скоро някакви събития преди него, не са донесли разлъка на някого. Хоп, последваща изненада на 17-и от bTVнюз: "В страната назрява протест срещу Lafka". Автоматично си задавам въпроса какво ли назрява в bTVнюз.


 
Това, което всички знаем - и моят човек с цацата, е, че БДЖ съществува заради желанието да пътувате от т. А до т. Б. Едно от нещата, които осребрява една медия, за да съществува, е доверието.
Какво говорят рейтингите обаче? 
"Месечната класация топ 50 на най-гледаните програми в родния ефир за месец януари   потвърждава позицията на bTV като най-гледания телевизионен канал в България сред всички таргет групи, сочат данните на агенцията за измерване на телевизионна гледаемост ГАРБ. В първия месец от годината медията дори отбелязва покачване на зрителския интерес към програмата на телевизията в сравнение с декември 2013 г. bTV е била предпочитаният избор на близо 33% от тв адуиторията (31% през декември 2013г.)." Край на цитата.

Какво излиза - че в bTV би трябвало да бие тъпан и да се вие хоро по целия служебен паркинг зад НДК за това, че са се освободили от няколко високи заплати. И ако рейтингите са верни, излиза, че важно е какво прави Къванч Татлъту, а не какво прави Миролюба Бенатова? Което пък автоматично довежда до съмнения дали моят мъничък цаца-философ не е прав... 


Счупеният аз

Понеже съм по детски впечатлителен, продължавам да се интересувам от събдата на моя вагон. Който след неуспеха с клещите е продължил към Москва (или поне до Силистра) с тътен и скърцане. "Ааа - нищо особено, ще износи бандажите и целият вагон ще влезе на ремонт", пояснява ми авторитетно жепеец, когато му описвам симптоматиката. Бандажи се наричат повърхностите на колелата, които контактуват с релсите - все едно, гумите на колата. На другия ден звъня и в ръководството на БДЖ. "ЩевлезевдепотовНадеждащеговдигнатвъввъздухащепрестържатколооситенацифровопрограменструг..." При късмет, може след ден-два пак да се движи. Колко ще струва, не е ясно, тъй като ремонтът се прави от хора на щат, а не е примерно външна фирма, че да ти издаде фактура. Като цяло, прав съм бил - карали сме на ръчна, а някой е натискал "газта"... И сме продължили така.

Не знам защо, но имам чувството, че и в bTV тече същият процес - някой кара, пък докъдето стигне. Независимо от съвсем отчетливите шумове за наличие на нередност и от цената на последващия ремонт...

... Гледам цацаря с рибешки поглед и не вярвам на чутото. Грехът ми е, че съм седнал в "заведението" да изчакам едни приятели да ме вземат с кола след приключението с влака. И съм питал дали не го притеснявам, че виси само заради един клиент... Цацалерията е караванка с найлонов навес отвън. В будката минава ежедневието му, а под навеса седя сам аз. Що не съм прочел, че пише работно време до 19.30 ч.?! И не съм видял, че реално под навеса мога да си седя и когато той си е отишъл от екрана на малкото си гише.

Чудя се

кой ли друг ще си отиде от екрана скоро.

Какво ще стане с БДЖ, не е трудно да се отгатне – ще си е все същият пътуващ кенеф, докато някой не го приватизира за 3,14 лв., платени при това с компенсаторки. Всичко това - след честен конкурс, поемане на огромните задължения и инвестиционни намерения на принципа: „Никой не може да плати толкова, колкото ние можем да обещаем!“ 


Виж, с bTV е по-интересно. Има поне две хипотези. Какво става, ако Красимир Гергов - като повечето богати хора, има интереси в множество бизнеси (а това е факт), и някъде са си "омешали капите" с групировката, която управлява държавата? Примерно - обещани пари от държавна поръчка, но недадени в пълния им размер. Това, разбира се, е недоказуемо - тия неща не се договарят пред екрана. Екранът на bTV в близките месеци може да бъде добър лакмус дали има такова напрежение. Особено, ако продължат ударите срещу един успял млад човек, съвсем немислими само допреди седмици. Тогава Пеевски-КТБ може би ще си имат един нов враг.
Хипотеза 2 е, че както обикновено става у нас - особено в сферата на медиите, атовете ще се разберат мирно и тихо. И влакът ще си продължи до пълното износване на бандажите. А колко ще струва на телевизията последващото генерално престъргване, предстои да видим. 

Ключови думи

Коментари

Доста витиевато и интересно написано но....абсолютно вярно!

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.