Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Суровият петрол се срива, ние оставаме със стабилно високи цени. Действително няма по-ярък и прецизен измерител на равнището на плененост на държавата от олигархични интереси, на тотално господство на грандкорупцията от откъсването на вътрешния пазар на горивата от тенденциите на глобалния пазар. България де факто е извън този пазар.

Цените на бензиноколонките у нас отдавна не отразяват динамиката в цените на суровия петрол. Те де факто са същите, както бяха, когато суровият петрол струваше над 70 долара за барел. А вчера беше наполовина!?

Разликата за сорта "Уралс МЕД", който се търгува като референтен за рафинерията в Бургас, се движи на днешните търгове между 34-36 долара на барел. И това не е от вчера, нито ще завърши утре.

Предишните подобни нива през 2008 година на цените на бензина и дизела са се движили между 1,75 и 1,85 лева за литър. Отново да напомним, между този период и настощия по веригата на стойността на суровия нефт до краен продукт - бензин или дизел, нищо не се е променило. Нито акцизите, нито данък добавена стойност, нито такси, нито мита, да не говорим за разходите по рафиниране. Тоест няма как да кажат, че има нещо скрито, което ние не разбираме.

Да видим какви бяха данните за цените на горивата за вчера.

Източник тук

Знаете ли какви са сумите на умножената разлика между цените между 2008 година есента и сега по количества продадени горива годишно у нас?  Над 1 милиард лева! Това е годишният данък корупция и пленен пазар, която българските потребители надплащат над пазарно справедливата цена. 

Всички институции, призвани да следят да няма злоупотреби с монополно положение, ценови паралелизъм и свръхпечалби, са дефакто блокирани от корупционните схеми на властта, покровителствени от премиер, правителство, парламент, главен прокурор, медии и задкулисие.

Тази колосална сума при нормално управление можеше да ни спести другата корупционна схема - тази с тол системата, и да се насочи към по-добри пътища заедно с повишените такси за транзита от тежкотоварни и други автомобили.

Да обърна внимание, че през по-високите цени на горивата у нас се извършва чутовно преразпределение на богатство, финансират се задкулисието на властта и най-вече обрича се България на бедност, тъй като по-високите цени на горивата отнемат конкурентоспособността на всеки български гражданин или компания. В последна сметка отнемат и непроизведен вътрешен продукт заради "спъната" конкурентоспособност. 

Кумулативният пряк и непряк ефект от корупцията при горивата се измерва с повече от 5 милиарда лева годишно, ако се отчете високата средната енергоинтензивност и свръхчувствителност на икономиката ни към цените на енергията.

Коментари

 's picture

Бобо

Кочината

Това е горчивата истина , Русия и петата и колона ежедневно доят българина . Сляпо следват повелята на Аксаков , а Ганю търпи тоз пладнежки грабеж .... Загубен народ .

Горчивата истина е, че дори сметките отгоре на г-н Набуко да

са по-верни, отколкото тия на Лаборанта с едни там варели, няма нито едно число, което да сочи към корупция извън България. Всичко е от твойте управници, които ти с удоволствие избираш вече 31 години, защото не са "комунисти".
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

Пак ли Русията виновна???

ОМВ има ли рафинерия в Румъния? Има... ШЕЛ има ли рафинерия в Гърция? Има.. Защо ШЕЛ България и ОМВ България не карат горива оттам? Нали там цената е по-тънка? А!!! Някакъв проблем с някакви си складове имало.. Та..... Ама Русия ли ни ги приема законите.. Русия ли заявява за N+1 ви оът - Няма картел в горивата.. КЗК на руско управления ли е? Та да припомня на русофобите. Чия фирма охраняваше тръбите на един авер от карето за белот. Кой турна шефа на Лукома за шеф на МВР-то в Бургас и се появиха нощни танкери.. За едни взаимо връзки от над 20 години иде реч.. Много, много преди Барба Ганиус..
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

И защо русофобите

Все пропускат изтрелването на пожар в рафинерията на посраник Уорлик.. На друхия ден след като Ало, Ваньо бе и прибрал лиценза.. И как от портала и той заповяда -" Тук всичко е наред. Връщайте го.."
 's picture

Petyo9

Мартине,

никой освен Лукойл не може да вкара горива отвън в България понеже всички антропозитни складове за горива са на Лукойл и на подставени фирми. Миналата година беше разкрита монополната структура. Тук не говорим вече за картел, а направо за монопол. Естествено в тази игра участва държавата с нейните пред- и задкулисни играчи.

Защото!

Това на което казваш ШЕЛ ОМВ.... у нас са български фирми на български собственици!!! Те са от българската мафия!

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.