Най-голямата социална мрежа Facebook има нова идея как да се справи с фалшивите новини - партньорство с една от най-големите световни агенции "Ройтерс", съобщи компанията.

От днес започва работа със социалната мрежа Reuters Fact Check, екип от четирима души от информационния гигант, които ще проверяват видеа и снимки, особено т.нар. deepfake клипове, които използват AI, за да заблудят хората - доскоро основно със сатирична цел.

Засега екипът от "Ройтерс" ще работи само с англо- и испаноезични видеа и снимки, тъй като двама от екипа са във Вашингтон, двама - в Мексико. Те ще преглеждат всеки сигнал, и ще публикуват детайлни блог постове, в които ще обясняват защо дадено видео или снимка е манипулирано и как. Facebook пък ще ги отбелязва като "фалшиви" във новинарския си поток и ще настрои алгоритъма си те да бъдат представяни по-рядко.

"Не мога да разкрия повече детайли за финансовото споразумение, но мога да потвърдя, че те плащат за тази услуга", коментира директорката на глобалните партньорства на "Ройтерс" Джесика Ейприл пред TechCrunch.

Facebook има такива партньорства и с The Associated Press, PolitiFact, Factcheck.org и още четири американски компании. Напоследък обаче чуждоезичните им проверители на факти ги изоставят заради несъгласие с политиките им. На някои места имат само по един партньор - във Франция например това е Франс-Прес.

Една от тях е фактът, че политическите реклами няма да подлежат на проверка. Позицията на Зукърбърг по темата е, че политиците са значими лица и техните реклами не трябва да бъдат ограничавани, дори ако лъжат или заблуждават избирателите.

"Ройтерс" ще проверяват и стари видеа, които отдавна са онлайн