Италианският премиер Джузепе Конте заяви днес, че планът за сливане между Пе Ес А (PSA) и Фиат Крайслер (Fiat Chrysler Automobiles) трябва да запази работните места и заводите в Италия, предаде Ройтерс, цитиран от БТА.

Френската автомобилостроителна група Пе Ес А, която е собственик на Пежо (Peugeot), и италианско-американската Еф Си Ей (FCA), чиято основна марка е Фиат Крайслер (Fiat Chrysler), се споразумяха да се слеят с равни дялове 50/50 в новата компания, която ще бъде четвъртата по големина в сектора. Централата на новото предприятие ще бъде в Холандия.

Новината дойде само ден след като беше съобщено, че двете компании преговарят за сливане. Ако сделката стане факт, новото обединение би се оценявало на близо 50 милиарда долара и ще бъде четвъртата по големина компания в сектора след "Фолксваген" (Volkswagen), "Рено-Нисан" (Renault-Nissan) и "Тойота" (Tоyota).

Това е втори опит на "Фиат" да погълне или да се слее с някой от своите френски конкуренти, като само преди няколко месеца беше на прага на сделка с "Рено", но договорката отпадна в последния момент.

Днес италианският премиер Конте посочи, че скоро ще разговаря с шефа на Фиат Джон Елкан, за да научи подробности за плана.

"Ако има значителни икономии, още по-добре, двете групи ще спечелят от това, но е важно е да бъдат гарантирани равнището на заетост и инвестициите в Италия", каза пред италианската осведомителна агенция АДЖИ премиерът, цитиран от АФП.

В същото време официален Париж изрази своята подкрепа за сделката, но предупреди, че френската държава ще бъде особено бдителна за работните места, управлението и въздействието на промишлеността на бъдещето обединение. Франция е един от големите акционери в Пе Ес А като притежава почти 12% от холдинга. 

"Предпочитам да видя, че "Пежо" (Peugeot) успява да постигне изключително развитие и да се превърне в четвъртия автомобилостроител в света с "Фиат" (Fiat) , а не да остане извън това движение на автомобилно консолидиране, което е абсолютно необходимо", заяви днес министърът на икономиката и финансите на страната Брюно льо Мер. 

Междувременно борсовите пазари реагираха на новината за сливането и това доведе до спад от почти 9% на цената на акциите на "Пежо". Ценните книжа на производителя поевтиняха с 8,83 на сто до 23,75 евро при откриването на търговията на Парижката фондова борса, където водещият индекс САС 40 запази равновесие, нараствайки само с 0,09 на сто. Акциите на технологичната компания, лидер в автомобилната промишленост Форесиа (Faurecia) изгубиха 4,41 на сто от стойността си до 41,01 евро, след като Пе Ес А (PSA) съобщи, че планира да продаде дяловете си в производителя на оборудване в рамките на сливането си с италиано-американския автомобилостроител.

Реакция дойде и от германския металургичен синдикат Ай Джи Метал (IG Metall). Оттам бяха категорични, че служителите на "Опел", който е собственост на Пе Ес А, ще бъдат добре защитени по време на трансформацията и техните работни места ще бъдат гарантирани.

Представител на профсъюза Йорг Кьолингер определи като "контрапродуктивни и вредни" спекулациите за отрицателни последици от сливането. Той уточни, че според трудовия договор, постигнат миналата година, до 2023 година няма да има уволнения.