Обвиненията срещу бившия вече зам.-кмет на Столична община Евгени Крусев, предвиждат от 1 до 8 години лишаване от свобода. Това стана ясно днес при старта на делото за ремонт на трамвайното трасе по ул. "Граф Игнатиев" в Специализирания наказателен съд.

То започна с новоутвърдения кратък доклад на прокуратурата, който вече заменя четенето на диспозитива на обвинителния акт (променен заради КТБ, б.р.). Колко години конкретно ще поиска държавното обвинение за бившия зам.кмет по транспорта, ще стане ясно на финала на процеса.

Евгени Крусев. Снимка Архив

Според прокуратурата, нарушавайки служебните си задължения Крусев е нанесъл щети на два пъти - за около 621 000 лева, 298 000 лева, или общо -  за 919 000 лева с ДДС.

Клуб Z припомня, че след като биват отстранени другите участници в търга в полза на "Джи Пи Груп" заради най-качествената й оферта, после се променят условията, така че дружеството-победител слага много по-евтини подложки на релсите по трамвайното трасе по "Графа".

В първоначалното си съобщение обаче при повдигането на обвиненията през декември м.г. прокуратурата претендираше съвсем друг размер щета:

"От деянието на Крусев могат да настъпят значителни вредни последици  в размер на 5 028 354 лв., тъй като са създадени условия за прилагане на финансови корекции на основание чл. 70, ал.1 т. 10 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове", се посочваше в съобщение на обвинението.

Днес бе разпитан и първият свидетел - инж. Румен Борисов, изготвил първоначално техническия и идеен проект на злополучния ремонт.

"Обектът тръгна на зле от самото начало; още не беше готова площадката, когато цялото ръководство на общината излязоха да кажат какви глоби ще се наложат. Това доведе до психоза след работниците", отбеляза той.

"Имаше сериозна разлика между идейния и техническия проект. Предадохме идейния, после имахме среща в разширен състав в СО - тогава стигнахме до извода, че за "Графа" парите нямат толкова голямо значние - трябва да се предвижда най-доброто в света", отбеляза Борисов.

Така първо били предвидени по-скъпи релси и полиуретанова подложка, но от "Електротранспорт" казали, "че скъпо и нямало как да стане в България"...

Инж. Борисов си подал заявлението за отказ от работа по проекта, след като на специализиран съвет се взело решение подложката да бъде подменена, както и настилката да не бъде от десесантиметрови павета, а от петсантиметрови плочки. След това е бил предложен и приет проект, който да замени неговия.

По време на разпита на свидетеля станя ясно, че в един участък от ул. "Алабин" до пл. "Гарбалди" има открити и подпочвени води.

Пред медиите адвокатът на Крусев - Менко Менков обяви, че ще помоли прокуратурата да разгледа допълнително това обстоятелство. По думите му заложеният материал за подложки не отговарял на изискванията заради откритите подпочвени води, тъй като "пиел вода" и "не отговаря на условията". Това било доказано от предишен обект при метрото в "Овча Купел" и било недопустимо да се приложи първоначалната подложка, защото щяла да се накъса и да се чува трамваят.

Иначе самият Менков сподели, че вървял по "Графа" и щял да го блъсне трамвай, защото не го чул - толкова хубави били сегашните виброизолации.