Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

След като само в рамките на десетина дни двама души пострадаха от ограничителите по трамвайното трасе на "Графа", във вторник столичният кмет Йорданка Фандъкова обяви, че ще разпореди мерки. Случаите с хора, спънали се в стърчащите ограничители, оприличавани на "перки", обаче са в пъти повече. Или поне такава неофициална "статистика" водят в "Пирогов".

Стърчащите "перки" трябва да разделят линията на градския транспорт от тротоара, но цветът им е като този на пътната настилка, като още с поставянето им в социалните мрежи се появиха брожения, придружени от комични колажи - на пребити в мъглата граждани, например. Столична община, КАТ и проектантът Иво Пантелеев си прехвърляха отговорността за решението да бъдат поставени точно тези ограничители.

КАТ е изискала височина на ограничителите от поне 40 до 60 сантиметра, проектантът пък е възприел препоръката, добавяйки от себе си сивия, сливащ се с настилката цвят на блоковете, а общината е одобрила двете идеи.

В началото на месеца "перките" пратиха 48-годишната бивша ватманка Биляна Накова в "Пирогов". Накова решила да се разходи по ремонтираната улица "Граф Игнатиев", когато се спънала в новите ограничители.

"Прелетях и паднах, първо на двете си колена, усетих адска болка и след това - на главата. Нямах време да се притесня. Бях в някакъв шок", разказа тогава тя пред Нова тв.

На помощ ѝ се притекли минувачи, както и продавачи от магазините. Извикали линейка, която я закарала в спешната болница. Оказало се, че е с разбит нос и пукната ръка. Пострадалата заяви още, че би искала да съди общината, но няма средства, за да го направи.

При подобен инцидент пострада преди няколко дни и друг гражданин - възрастен мъж. Спъвайки се в "перките", той е ударил главата си.

Днес столичният кмет Йорданка Фандъкова обяви в отговор на журналистически въпрос, че ще се търси друг вариант за ограничителите, като те вероятно ще бъдат сменени. Щяла да възложи тази задача на главния архитект Здравко Здравков. 

На практика това ще е поредната смяна на бетоновите блокове. Първоначално бе предвидено те да са правоъгълни като форма, но оказа се - гражданите ги използвали, за да сядат върху тях. После дойдоха по-високите от сегашните "перки", измислени с близка до триъгълната форма - именно да се избегне сядането върху тях. Накрая бяха поставени блокове в сегашния им по-нисък вариант.

По-рано през деня от гражданската инициатива "Спаси София" също призоваха "незабавно" премахване на сегашните ограничители.

"Стана ясно, че перките на акули са проектантско решение на арх. Пантелеев, съгласувано с КАТ и Общината. След поредния инцидент, той даже отказа да коментира собственото си решение пред медиите, въпреки че щеше да му отива да повтори крилата си фраза по отношение на целия ремонт: "Защото така е много хубаво и много ми харесва. Аз съм проектант - имам това право", припомнят от "Спаси София" обясненията на Пантелеев относно естетическия вид на плочките пред църквата "Св. Седмочисленици", предизвикали друга вълна от обществено недоволство.

Миналата неделя, на Сирни заговезни, Фандъкова се обърна с искане за прошка към обществеността чрез профила си във фейсбук.

"Обръщам се с молба за прошка към всички, които неволно съм засегнала с думи или действия. В забързания ритъм на дните не винаги съм успявала да предвидя всички последици и да видя всяко нещо, което е трябвало да бъде направено. Бог ми е свидетел, че зад всеки проект, който реализираме стоят обичта към града ни и желанието София да се променя и да става все по-добра за живеене", написа тя.

Коментари

Предлагам на общината едно идеално решение

Вместо да премахват напълно тези маскирани прегради (нещо което кой знае защо не им се ще), да ги сгъстят. Погледнете последната голяма снимка. Ако тези големи паралелепипеди, бъдат завъртени с широката страна успоредна на линията на трамвая (така, щото разстоянието между всеки от тях стане не повече от 20-тина см.). От далеч погледнато те ще представляват плътна преграда, която няма начин да не прилича на стеничка. Но! Между тях ще има малки пролуки (около 20 см.), които ще улесняват преминаването през преградата, но то ще изисква много повече внимание, което неминуену ще кара пешеходците да внимават повече и за преминаващите превозни средства.
 's picture

Бобо

Игнатиев

Руският граф българомразец продължава да си отмъщава на българите .... а иначе това си най обикновена герберастия комбинирана с куха фандъковщина .
 's picture

tania kostowa

Защш намалиха размера

на ограничителите? Ако ги бяха разположили на по-малко разстояние щяха да бъдат по-безопасни. Хора, които се спъват ще има винаги. Може би трябва да премахнем трамвая....
 's picture

cos

cos

ТОВА Е МАЛОУМИЕ

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.