Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Близалки „Альоша“ стават част от новите пловдивски сувенири, съобщава сайтът Под тепето. Другите предложения са по-малко неочаквани - ключодържатели с възрожденска къща, серия магнити, чаша със символи от пловдивските хълмове.

Тази година Пловдив е европейска столица на културата, а сувенирите са част от цялостното представяне на града.

 

Идеята за цветните близалки с фигурата на паметника „Альоша“ е на екипа Мисирков/Богданов, участвали в проект на Студио Комплект „Пловдив за вкъщи – нов дизайн на българския сувенир“. По този начин щяло да стане символично предаване на срещата на „героичното минало“ с консуматорското общество, обосновават се авторите. Като допълват, че близкалките символи ще демонстрират как историята се претопява в устата - цветна, бърза и достъпна.

"Това нещо е един обикновен кич. Ние от много време се занимаваме какво се случва с нашето социалистическо минало", каза пред Нова тв Борис Мисирков.

"Понеже смисълът на сувенира е хем да бъде нещо дребно и да не струва скъпо, хем да е запомнящо се, когато ни поканиха да измислим нещо за Пловдив, решихме да коментираме темата за паметта – как се отнасяме в България към собствената си такава. И изводът беше, че трябва да е нещо лесно смилаемо. Бяхме сигурни, че ще предизвикаме дискусия с този обект", допълни той.

Борис Мисирков

Срокът на годност на близалката "Альоша" е като на стандартните захарни изделия - 6 месеца.

Новите сувенири от проекта бяха представени на 1 март в artnews cafe, уточняват от "Под тепето". Общо шестима творци са участвали в него, а продуктите им ще се продават на 8 локации в града.

Друго предложение е за серия магнити  - от арх. Пенка Станчева (PS Architects) и илюстраторката Розалина Буркова. Като тема те са взели тепетата на Пловдив и различни разпознаваеми символи, свързани с града. Модният бранд Артелие и дизайнерът Николета Носовска се представят с платнена чанта и калъф, вдъхновени от стария град и каменните стени на дворовете. Илюстраторът Теодор Георгиев участва с рисунки на тема „Капана“, а студио за керамика Tochka & Tochka представят сувенирна чаша с мотиви от града. Бижутерът Нева Балникова предлага ключодържател с мотив от възрожденска пловдивска къща.

След 1 април 2019 г. сувенирите ще могат да бъдат купени от: Туристически Информационен Център „Пл.Римски стадион”, Туристически център Стар град, Пловдив 2019 – Тютюнев склад, artnewscafe, Отсреща, Coffee&Gallery Cu29, Hostel Old Plovdiv, Wunderbær – Hills Beer Bar & Shop.

“Пловдив за вкъщи – нов дизайн на българския сувенир” е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019. Партньори на проекта са B2N – Your 3D Partner, които се включиха активно в подготовката на прототипите, и шоколадите Гайо.

Коментари

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.