Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Много добре знам, че това заглавие ще разгневи всички, които обичат железниците и работят там. Машинисти, кондуктори, кантонери, стрелочници, ръководители на движение и т. н. Колкото и да не им харесва обаче, железниците са докарани дотам, че пътниците във влака не могат да бъдат сигурни за здравето и живота си.

Дълга тема е кой е виновен.

Омазаният в черно железничар ще каже: "не съм аз...", "ония чантаджиите...".

Неофициално от жп офисите ще отвърнат, че няма сила, която да откаже пролетариата да точи нафта от локомотивите, да предава държавни железа за скрап и че безхаберието на персонала е повсеместно.  

После бедежейците ще хвърлят отговорността върху служителите на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), а те пък ще натопят колегите от локомотивните бригади как се качват да карат влака кьоркютук пияни.

Така че виновният в железниците е ясен. Той е другият!  

Да сте чули нещо за резултатите от разследването за трагедията на гара Калояновец, при която загина машинистът, но пътниците оцеляха? 

Петдесет дни след кошмара доклад за това какво се е случило няма, но удобно още от първите часове след инцидента транспортното министерство пробуташе версията за "човешка грешка". Мъртвият не може да се защити! 

А какво щеше да стане, ако последствията бяха още по-страшни? Ако влакът бе паднал от моста? Ако жертвата не бе една, а десетки?

Интересно е дали тогава пак железопътната ни администрация и ръководствата на БДЖ и НКЖИ щяха да си заравят главата в пясъка. Клуб Z публикува видеа и документи, доказващи, че автоматичната системата за сигурност не е работела по време на инцидента.

И настана мълчание!

Което е съвсем обяснимо. Как може да се обясни, че ремонт на гарова стрелка на чисто нов жп участък е отлаган с месеци? Как да се каже, че система, която е внедрена преди години и за която са похарчени държавни милиони, не се използва. И как точно да обясним на публиката, че машинистите не са обучени да работят с техниката, чиито  бордовите модули отгоре на всичко са неизправни.

Нали точно това е техниката, която трябва да елиминира възможността за "човешките грешки".

Когато се чуе за съкращения в железниците се надава вой до небесата. Сакън! Как така! Активизират се стройни синдикални организации в защита на железничарския труд и чест. 

Ами пътниците? Тези дето упорито продължават да се возят в мръсните, бавни и миризливи влакове.

Тях в транспортното министерство, БДЖ и НКЖИ не ги ли забравиха съвсем, чакайки многомилионните държавни субсидии от моите и вашите данъци и европаричките за нови релси!

Служебната министърка на транспорта Николина Ангелкова тръгна да обяснява как ще ни прокопае тунел под Шипка и как приоритетно до 2020 г. ще строи магистрала "Хемус", което при мандат на служебното правителство от два месеца даже и смях не предизвиква. По-скоро съчувствие!

Ясно е, че за два месеца няма как да вкара в релси железниците. Вероятно и две години не стигат. Но нищо не пречеше на служебното правителство да поразрови малко блатото и да се опита да разберe защо железопътният транспорт все повече потъва. Ама и това май е твърде амбициозна задача.

Така че пак повтарям: не пътувайте с влак!

Ключови думи

Коментари

Може, но...

Може и да пътувате с влак, у нас все още това е евтин транспорт, но не ползвайте тоалетните! Там е ужасно - урината по пода може да прелее в обувките ви. Другите подробности ги спестявам. Единственото добро са любезните кондуктори и придружаващите полицейски патрули. Веднъж дори ми се случи полицай да ми помогне да си сваля багажа. При това не съм "мацка", а пенсионерка.

бокси

все повече и повече ми харесва Клуб Z. Поздрави за тази статия!!!!

Обективен

Царят е гол!

[email protected]

Напълно НЕ СЪМ съгласен с автора. БДЖ години наред е водена към фалит с една единствена цел - да се развиват частните превозвачи. Това го няма никъде в Европа. Железопътният транспорт е най-екологично чистият и поради това в него се инвестира. В България - не. Защо? За да се поддържат частни интереси на частни корпоративни превозвачи. Ако в БДЖ се въведат нови технологии, купят се нови влакове, ремонтират се релсите - транспортът ще стане много по-ефективен и използван, но от това ще загубят частните превозвачи. Също така - БДЖ е най-безопасният начин на предвижване. Погледнете само колко души са загинали във влакови катастрофи за последните 10 години и колко по пътищата! Аз пътувам с влак, защото е по-екологично, по-евтино и защото БДЖ има нужда от финансова подкрепа, за да си стъпи на краката.

Fire

Авторът, ама тя министърката изобщо няма желание да се занимава със железниците. Ние строим магистрали, нищо че хората нямат пари да си купят гориво, за да се движат по тях. Кой го е грижа. Този вид транспорт /железопътният/ го сринаха още по времето на Иван Костов. Всички говорят колко е зле и никой нищо не прави.Впрочем, както всичко в тази държава живее на магия.

Нали не мислите, че самите железничари уринират и ачкат не в тоалетната чиния, а около нея. Това го правят пътниците с тяхната "висока" култура. А задавали ли сте си въпросът: а ние въобще какво правим в общността наречена Европейски Съюз, имаме ли въобще място там? Та ние сме по-зле от съседите ни румънци, а от гърците и европейската част на Турция сме в пъти по-зле. Е как тогава и железницата да е добре, та тя е олицетворение на държавата. Няма добре развита държава със скапана железница, както и няма добре развита железница в скапана държава. Това е жалката истина. Нас ни управляват интерисчии-дупедавци, и основният им принцип е че интереса клати феса.

Анастасия

Влакът Бургас-София на 31.08.14 закъсня със 60 мин, беше препълен, нямаше място даже за правостоящи по коридорите, смрад от тоалетните, воня и гнусотия. Защо БДЖ не плаща обещетения при закъснетия, както е Наредбата на Европ. Комисия за това и както е в нормалните страни в Европа? Ако БДЖ спазва законите и наредбите, няма да е така и няма да сме все Ориент.

Защо пероните в гари Калояновец и Михайлово са с височина 300 мм над релсата, като съгласно Техническите спецификации за оперативна съвместимост трябва да са минимум 550 мм. Кой даде оценка, че отговарят на изискванията? Инвалидите нямат ли права в тази държава? /Въпросът е на вниманието на прокуратурата на РБ/

баба ви, с прескърбие

Светленце, прав си баби. За всичко си прав. Но не само жепето анатемосвай! Кажи ми, баби, кое в България от цялата й икономика за тези 25 години не е за анатемосване, баби? Само един отрасъл кажи. Един, единствен, че барем по него жепето да сверява часовникът си. Амин!

Гост

Абе и вярно, и не. На БДЖ спадна много стандарта, но пак е по-добре от автобусните фирми, чийто шофьори не знаем как са получили книжките си. мен повече ме е страх от автобусите. Ужасно лошо впечатление прави за една европейска страна да съсипва влаковете си, заради бизнес интереси на автобусни превозвачи. Лицето на Европа са железниците, лицето на Анадола са автобусите. В цял свят най-евтиният и понякога най-неблагонадежден транспорт е автобуса, особено в Европа. Никога няма да повярвам, че автобуса може да замени пълноценно влака, който в развитите страни е най-луксозният, най-бърз и най-сигурен земен транспорт.

Ддддд

АХаххахаха и колко човека са загинали при автомобилни и автобусни катастрофи последните години и в сравнение с това, колко човека и колко инцидента с влакове е имало? Явно на автора нещо му куца простата математика, защото от ГОДИНИ, буквално от ГОДИНИ преди злополуката при Калояновец, делейрирал влак не е имало. Имало е пословични закъснения, да, но хората стигат живи и здрави, макар и закъснели. С пътищата не е така - не се знае кога ще ти изскочи насреща някой идиот, който явно си е карал шофьорските курсове при маймуна и си е взел книжката от маймуна. И не, проблема не е само това колко се използват лични автомобили/автобуси срещу това колко се използват влакове. Въпросът е там, че колкото и окаян да е един влак, той ВИНАГИ има преидмството на по-сигурен транспорт.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.