Германският производител на автомобили "Фолксваген" ще инвестира 1 милиард евро (1,16 милиарда долара) в разширяване на бизнеса си в Индия, съобщи най-големият автомобилен концерн в Европа, цитиран от ДПА.

Проектът "Индия 2.0", обявен на пресконференция в Делхи, ще се изпълнява от подразделението на "Фолксваген Шкода". 

Групата си е поставила целта до 2025 година да контролира 5 процента от пазара в Индия с марките на "Фолксваген" и "Шкода", заяви пред журналисти изпълнителният директор на "Шкода ауто" Бернхард Майер.

Инвестицията ще включва нова производствена линия, създаването на инженерно-конструкторски център в Индия, увеличаване на продукцията и на местното производство на части.

Разрастването ще доведе до създаването на 4000 до 5000 работни места в Индия.

Индия ще стане третият по големина автомобилен пазар в света и има огромен потенциал да се расте на индийския пазар, каза Майер.

"Шкода" продаде общо 17 113 автомобила в Индия през 2017 година, което е с 31 на сто повече от 2016 г., но пазарният й дял е едва 0,53 на сто според индийски медии.

Марката "Фолксваген" пласира 45 000 коли в Индия през миналата година и държи пазарен дял от около 1,4 на сто.