Хиляди постове в социалната мрежа Facebook са рекламирани от Русия през есента на 2016 г. - точно по време на финалната права на американските избори за президент. Повечето от тях са пуснати от 470 фалшиви акаунта, които вече са закрити, съобщи директорът по сигурността на Facebook Алекс Стамос, цитиран от Ройтерс. 

Общо 100 000 долара са изхарчени между юни 2015 г. и май 2017 г. Те не са подкрепяли нито един кандидат, а вместо това са засипвали социалната мрежа с поляризиращи теми - за имиграцията, расови дебати и правата на хомосексуалните. Именно това бяха сред ключовите теми в кампанията на Тръмп и на практика мнозинството от скандалните му решения след встъпването му в длъжност пак засягат тези въпроси.

В момента компанията на Зукърбърг работи в тясно сътрудничество с американските власти в проверката за възможна по-голяма намеса от страна на Русия в изборите. 

Според американските закони е незаконно чужденци да плащат за преки или косвени реклами, засягащи изборите в страната. Служител в социалната мрежа твърди, че има връзка между рекламите и известната "фабрика за тролове" в Санкт Петербург. Илън Уайнтрауб, представител на американската избирателна комисия, обясни, че гласоподавателите заслужават изясняване на това откъде идват рекламите.

В момента специален следовател - Робърт Мюлер, назначен от зам. главния прокурор Род Розенщайн - проверява дали президентът Доналд Тръмп и правителството в Москва са имали тайно споразумение за подобна намеса. Макар президентът да се опитва всячески да спре това разследване, повечето американци искат то да се доведе докрай.

В четвъртък най-големият син на Тръмп ще се срещне с членове на съдебната комисия при закрити врати, за да бъде разпитан по руската афера. Доналд-младши се е срещал с руски адвокат по време на предизборната кампания, а в имейлите му има следи за обещания от руското правителство да помогнат на баща му.