България ще има рекламни билбордове в Ню Йорк, съобщи днес във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в изнесено заседание на Националния съвет по туризъм в "Златни пясъци".„

По думите на министърката, паната ще бъдат позиционирани на знакови за американския мегаполис места. На билбордовете, чието поставяне ще стане през октомври-ноември, ще бъдат представени български културно-исторически забележителности, пише news.bg.

Според медии текстът ще е:

Welcome to Bulgaria

Ангелкова каза още, че с общината в Ню Йорк ще бъдат договорени и други инициативи за рекламиране на нашата страна.

„Ще можем да видим България на знакови места в Ню Йорк в рамките на два месеца. Ню Йорк е космополитен център, туристи от цял свят посещават този град. Досега там не сме имали рекламни активности и съвместно с общината в Ню Йорк ни предстои да имаме още допълнителни други дейности“, каза министър Ангелкова пред "Фокус".

Не става ясно те дали ще поискат реципрочност примерно та Петте кьошета или Баня "Мадара".

Освен в Голямата ябълка, страната ни ще бъде представена и в Бостън, Вашингтон, Лос Анжелис и Лас Вегас.

През септември трябва да бъде окончателно готова програмата за националната туристическа реклама през 2018 г., допълни министърът. По думите й, по предварителни данни ще бъдат необходими 30 милиона лева, за да бъдат изпълнени планираните инициативи. Дали ще бъде осигурен този бюджет, ще стане ясно след предстоящите разговори с Министерството на финансирате.

Акцент в националната реклама на България догодина ще бъдат основните целеви пазари за страната ни, от които посрещаме най-много гости, посочи още Ангелкова. По думите й, освен на традиционните, страната ни ще се рекламира и в перспективни пазари като Китай, Япония, Индия, Близкия Изток, САЩ и Канада.

Ангелкова посочи, че ще се залага основно на дигиталния маркетинг и реклама, и различни онлайн активности.

Основният фокус ще бъде върху удължаването на сезоните, развитието на културно-историческия и балнео- и СПА-туризма. Министърът посочи, че предстои да бъдат представени за обществено обсъждане нови маршрути, които ще представят балнео- и СПА възможностите на страната ни. С разработката им са ангажирани експерти от министерството, туристическия бранш в партньорство със здравното министерство.

През ноември на туристическото изложение в Лондон за пръв път България ще представи 3D-виртуално изображение на част от културно-историческото ни наследство, допълни Ангелкова.

На първо време ще бъдат представени 20 забележителности, сред които Рилският манастир, Царевец, Варненската катедрала, крепостта Червен. На изложението в Лондон ще се предлагат миникопия на тези обекти, които ще бъдат отпечатвани от 3D принтер, като сувенири за посетителите на българския кът.

През тази година, освен увеличение на гостите, имаме и ръст на приходите, допълни министърът. Тя посочи, че за периода януари-май приходите в сектора са над 1,5 милиарда лева, с 15% повече в сравнение с 2016 г. Тази тенденция за увеличение на средствата показва, че макар и с малки стъпки, у нас започват да идват по-заможни туристи, смята министърът.

Ангелкова с един от по-заможните приятели на България.

Тя каза още, че за това лято очакванията са за ръст между 7 и 10% в броя на туристите и между 8 и 11 на сто увеличение на приходите.