Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство срещу старозагорския производител на месни продукти „Градус-1“. Инспекторите ще проверяват дали рекламата на кренвиршите „Аз ям“ не е заблуждаваща.

Телевизионният клип съдържал следните послания:

„Това са кренвирши „Аз ям“! Те са от свинско месо – каквито би трябвало да са всички свински кренвирши. Те няма да те метнат или да те врътнат… няма и да те изпържат…. нито пък ще те вземат за мезе…. и със сигурност няма да те натопят. Но, честно казано, вземеш ли свински кренвирши „Аз ям“ с гаранция от "Градус", ще искаш да направиш всичко това с тях.“

Проверката на КЗК е образувана след постъпил сигнал на потребител в Националния съвет за саморегулация – неправителственото сдружение на рекламодателите и комуникационните агенции. Етичната комисия на съвета вече е постановила, че въпросната реклама може да заблуди потребителя и така да повлияе на решението му за покупка.

Изразите в рекламата внушавали, че рекламираният продукт е произведен 100% от свинско месо, като се премълчава информацията, че в състава му има и други елементи като птича кожа, механично сепарирано пиле и др. Така поднесеното послание създава в потребителите погрешно впечатление, че въпросните кренвирши са произведени от свинско месо и навежда на мисълта за прикриване на същинската характеристика на продукта, пише в решението на етичната комисия.

От събраните данни досега антимонополният орган е преценил, че има достатъчно съмнения за извършено нарушение на Закона за защита на конкуренцията, изразяващо се в недобросъвестна търговска практика.

В хода на предварителното проучване от „Градус-1“  са посочили, че всички варианти на рекламното послание са „ясни и верни и обективно не са в състояние да заблудят потребителите“.

По закон Комисията за защита на конкуренцията може да глобява компаниите с до 10% от годишния им оборот при заблуждаваща реклама.

От Ogilvy Sofia - рекламната и  PR агенция на "Аз ям", заявиха за Клуб Z, че съдържанието на рекламата е коригирано още през май в съответствие с препоръките на Етичната комисия на Националния съвет за саморегулация. Актуализираният клип е достъпен в YouTube канала на кампанията.